نماینده ولی فقیه در سمنان: طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه مدیریت شهری با نگاه کارشناسی و رعایت اصل هزینه-فایده اجرا شود تا در آینده اصل طرح زیر سوال نرود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی شامگاه دوشنبه در دیدار شهردار، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری سمنان در دفتر امام جمعه این شهر، با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت، بر استفاده حداکثری از برکات ماه مبارک رمضان تاکید کرد و با اشاره به وسعت وظایف و ماموریت‌های شهرداری‌ها، افزود: اولویت‌بندی طرح‌ها با توجه به حجم فعالیت‌های شهرداری باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیران شهرداری سمنان باید زمینه طرح دغدغه‌ها و ایده‌های شهروندان را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر قبل از اجرای هر طرح‌ یا برنامه، نظرات صاحب‌نظران و شهروندان دریافت و مطالعات کارشناسی کافی در مورد هر موضوعی انجام شود، کیفیت کارها ارتقا خواهد یافت و شاهد طرح انتقاداتی از سوی برخی افراد نخواهیم بود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت پیشبرد امور شهری با استفاده از نظرات کارشناسان ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر در مورد طرح استراحتگاه ورودی غربی سمنان فقط یک نفر تصمیم گرفته باشد و نظرات کارشناسان لحاظ نشده باشد، می‌توان گفت این کار از ابتدا ایراد داشته و نباید انجام می‌شد، چراکه برای این کار هم ظرفیت شورای اسلامی شهر وجود دارد و هم شهرداری از کارشناسان فراوانی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی بررسی هزینه و فایده طرح های مدیریت شهری را امری ضروری دانست و گفت: شهردار و مدیران شهرداری سمنان باید در برخورد با منتقدان، سعه‌صدر داشته باشند و منتقدان را دشمن نشمارند، هرچند ممکن است ادبیات برخی افراد مورد پسند نباشد.

نماینده ولی فقیه در سمنان: طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند

وی با تاکید بر بررسی صبورانه پیشنهادها و انتقادهای شهروندان گفت: شهرداری باید شهروندان را نسبت به مسائل و طرح‌های شهر اقناع کند زیرا شهردار و نیز اعضای شورای اسلامی شهر باید در خصوص هر طرح و برنامه‌ای به شهروندان پاسخگو باشند.

وی با یادآوری طرح های اجراشده در شهر سمنان در ادوار گذشته اظهار کرد: همانطور که برخی طرح‌های پیشین شهرداری، امروز همچنان مورد سوال شهروندان قرار دارد و گاهی اوقات مباحثی در خصوص اعمال نظر شخص یا گروهی در خصوص آنها مطرح می‌شود، در آینده نیز در مورد طرح‌های امروز شهرداری سمنان قضاوت خواهد شد، پس باید پاسخگوی هدررفت احتمالی سرمایه ها و نیز خون مطهر شهدا باشیم.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: اینکه گفته شود چون بودجه وجود دارد، فلان طرح اجرایی می‌شود، پذیرفتنی نیست چراکه منابع کشور محدود است و تمام طرح‌ها باید با رعایت اولویت‌ها اجرایی شود.

پرهیز از تشریفات و اجرای طرح‌ها برای دیده‌شدن

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خودداری از اقدامات تشریفاتی را یکی دیگر از ضرورت‌های مورد انتظار در مدیریت شهری دانست و افزود: اگر هرکس در هر اداره‌ای طرح یا برنامه‌ای را فقط برای دیده شدن انجام دهد، منابع کشور اتلاف خواهد شد. افراد در هر جایگاهی باید در هزینه‌کرد منابع به وجدان خود رجوع کنند و خداوند متعال، مردم و نظام را مدنظر قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با یادآوری بی‌انضباطی برخی شهرداری‌ها در انجام طرح‌های عمرانی گفت: در دوره‌ای شاهد آن بودیم که شهردار یک شهری به یکباره تصمیم می‌گرفت پیاده‌روها را سنگ فرش کند یا در آنها نیمکت قرار دهد، اما شهردارِ بعد از او تمام آنها را به دلیل نداشتن مبانی کارشناسی جمع‌آوری می‌کرد یا یک شهردار، خرید آهن آلات و تجهیزات مورد نیاز طرح ها را از سایر شهرها انجام می‌داد که البته تمام این کارها مورد سوال قرار گرفت.

امام جمعه سمنان با تقدیر از اقدام‌ها و طرح‌های کارشناسی و ماندگار ادوار پیشین و کنونی شهرداری سمنان، بیان کرد: تلاش مسئولان و کارکنان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر در اجرای این‌گونه پروژه‌ها ارزشمند است، زیرا مشکل شهروندان را رفع می‌کند.

زمینه مشارکت مردم در طرح‌های شهرداری فراهم شود

وی با تشریح یکی از روش‌های انتقال پیام در قرآن کریم گفت: قرآن گاهی مفاهیم و موضوعات معنوی را با استفاده از اجسام و مادیات به انسان متذکر می‌شود.

وی، تحول و دگرگونی طبیعت از زمستان به بهار را یکی از آیات پروردگار عنوان کرد و گفت: زندگی فرصتی است که خداوند به انسان عطا فرموده که این فرصت برای مسئولان و دست‌اندرکاران به معنای فرصت خدمت به مردم است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه خدمت به مردم ذخیره ارزشمندی برای آخرت انسان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سال پرخیر و برکتی را برای ملت بزرگ ایران و مردم استان و شهرستان سمنان آرزو داریم و امیدواریم در این سال زمینه‌های مشارکت مردم در امر اقتصاد و جهش تولید به‌ویژه در شهرداری سمنان فراهم شود.

امام جمعه سمنان با تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) افزود: کمک کریمانه به نیازمندان و مستمندان یکی از ویژگی‌های برجسته آن امام همام است که باید از آن الگوبرداری کنیم.

در ابتدای این نشست، حسین موسوی شهردار و مجید نظری و عباس طالب بیدختی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان به تشریح برنامه‌ها، اقدام‌ها و برخی طرح‌های مدیریت شهری سمنان پرداختند.

سمنان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سه منطقه مدیریت شهری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha