۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85428829
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

قلعه فلک الافلاک در صدر جاذبه های گردشگری پربازدید لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر در تعطیلات نوروز امسال از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد بازدید داشته اند و این اثر تاریخی در صدر جاذبه های پر بازدید استان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عطا حسن‌پور روز چهارشنبه اظهار کرد: روز گذشته ۹ هزار و ۸۳ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید داشتند در حالی که در مدت مشابه پارسال آمار بازدید این جاذبه گردشگری هفت هزار و ۹۰۶ نفر بود.

وی افزود: قلعه فلک الافلاک به عنوان یکی از جاذبه های پرمخاطب گردشگری در استان لرستان و کشور، روزانه با حجم بالای بازدید کنندگان و علاقه‌مندان همراه بوده است که امیدواریم در روزهای آینده، شاهد روند رو به رشد بازدید از این اثر تاریخی باشیم.

حسن پور یادآور شد: با بهبود وضعیت جوی استان و آغاز دور دوم مسافرت های نوروزی، روند بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی لرستان افزایشی شده است.

وی با بیان اینکه آبشار و روستای گردشگری بیشه دومین جاذبه پرمخاطب استان در روزهای گذشته بوده است افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در راستای ثبت جهانی این روستا، امیدواریم در آینده نزدیک با نهایی کردن این پرونده، شاهد توسعه گردشگری و افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در این جاذبه طبیعی و توریستی باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: آثار و خانه های تاریخی، موزه ها و اماکن مذهبی لرستان نیز مورد استقبال و توجه گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

حسن پور اضافه کرد: برای معرفی بهتر جاذبه های گردشگری و تسهیل خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی، نرم افزار "لرستان سفر" در دسترس عموم قرار گرفته و امکان خرید و تهیه بلیط از طریق آدرس اینترنتی http://bilit.tafrihati.com فراهم شده است.

به گزارش ایرنا ، قلعه تاریخی "فلک الافلاک"یا دژ شاپورخواست یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد لرستان است که از ادوار گذشته تاکنون همچون نگینی بر تارک این دیار درخشیده و از اهمیت ویژه ای در ابعاد مختلف زندگی مردم این استان برخوردار بوده است.

فلک الافلاک بنای عظیم آجری است که در دوره ساسانی روی تپه ‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد ساخته و زیبایی و معماری شگفت‌ انگیز این قلعه موجب شده است از سوی بسیاری کارشناسان به ‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha