هلال احمر استان سمنان به ۵۳۰ حادثه دیده نوروزی امدادرسانی کرد

سمنان - ایرنا - سرپرست هلال‌احمر استان سمنان گفت: امدادگران این جمعیت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به ۵۳۰ حادثه‌دیده از جمله ۲۹۱ مصدوم به ویژه در حادثه‌های جاده‌ای و تصادفات امدادرسانی کردند.

حسین درخشان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر طی ۱۷۰ ماموریت در نقاط مختلف استان سمنان از زمان آغاز طرح نوروزی تا دهم فروردین به مسافران خدمات امداد و نجات ارایه کرد که بیشترین ماموریت‌ها مربوط به شهرستان‌های سمنان، آرادان و میامی بود.

وی ادامه داد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان طی ماموریت‌های اعزامی در رهاسازی ۱۳ فوتی در صحنه حادثه با دیگر نیروهای خدمات‌رسان همراهی کردند.

این مسوول ابراز کرد: بیشترین امدادرسانی هلال احمر استان سمنان در طرح نوروزی مربوط به حوادث ترافیکی با فراوانی ۷۲ مورد بود.

سرپرست هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۵ پایگاه جاده‌ای و پنج پایگاه موقت در طرح امداد و نجات نوروزی ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم است،گفت: ۲ پایگاه امداد نجات هلال احمر استان در طرح امداد و نجات نوروزی بانوان هستند که یک پایگاه در ورودی سمنان و یک پایگاه در خروجی شاهرود فعال است.

هلال احمر استان سمنان به ۵۳۰ حادثه دیده نوروزی امدادرسانی کرد

وی اضافه کرد: روزانه ۲۰ پایگاه ثابت و موقت هلال احمر استان سمنان با ۱۹ دستگاه آمبولانس، ۱۳ خودروی امداد و نجات و یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی و رهاسازی مصدومان آماده خدمات‌رسانی است.

درخشان گفت: ۱۱۵ امدادگر جمعیت هلال احمر این استان برای خدمت‌رسانی به مردم در نوروز ۱۴۰۳ آماده‌باش هستند و آمادگی امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، مفقودی، برف و کولاک دارند.

این مسوول افزود: معاونت درمان جمعیت هلال احمر استان سمنان در طرح بهاری ۱۴۰۳ به ۵۵۸ نفر خدمت ارایه کرد که ۴۴۴ خدمت مربوط به دیالیز و توانبخشی و ۱۴۴ مورد مربوط به خدمات دارویی بود.

سرپرست هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: طرح امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده‌ای و کوهستانی، می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha