نوروز ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد

سمنان - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا خراسانیان روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز کرد: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت‌ وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ یگان‌های حفاظت با گشت در اراضی کشاورزی همه‌روزه در تمام شهرستان‌های استان از اراضی کشاورزی حفاظت می‌کنند و از هر گونه تغییرکاربری غیرمجاز به سرعت جلوگیری و در این زمینه اِعمال قانون می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شناسایی شده است که از این تعداد ۲ مورد در شهرستان سمنان، پنج مورد در شهرستان شاهرود و ۹ مورد در شهرستان مهدیشهر از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۶ فروردین بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۵۸ مورد ساخت‌وساز و تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که از این تعداد ۱۶۹ مورد معادل ۳۷ درصد از طریق اخبار سامانه ۱۳۱ و پایش هوشمند اراضی بود.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha