سرپرست هلال احمر سمنان: حوادث نوروزی ۱۳ جان‌باخته در صحنه داشت

سمنان - ایرنا - سرپرست هلال‌احمر استان سمنان گفت: ۱۳ نفر در تصادفات و انفجار خانه‌ها طی روزهای بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ و تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ جان باختند.

حسین درخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انفجار منزل مسکونی در ایوانکی گرمسار، واژگونی پراید در کیلومتر ۳۰ محور میامی به سبزوار، واژگونی پژو پارس در کیلومتر ۳۷ محور شاهرود به دامغان، تصادف سوناتا با پژو ۴۰۵ و پژو پارس در محور جندق- معلمان و واژگونی پژو ۴۰۵ در کلیومتر ۱۲ محور گرمسار به آرادان از جمله حوادثی بودند که فوتی در صحنه داشتند.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات نوروزی امدادگران هلال احمر استان سمنان مربوط به شهرستان میامی با ۲۵ مورد، شهرستان آرادان با ۱۹ مورد و شهرستان سمنان با ۱۸ مورد بود.

این مسوول اضافه کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان سمنان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ به ۶۱۲ حادثه‌دیده از جمله ۳۴۰ مصدوم به ویژه در حادثه‌های جاده‌ای و تصادفات امدادرسانی کردند.

وی ابراز کرد: بیشترین امدادرسانی هلال احمر استان سمنان در طرح نوروزی مربوط به حوادث ترافیکی با فراوانی ۸۰ مورد بود.

سرپرست هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۵ پایگاه جاده‌ای و پنج پایگاه موقت در طرح امداد و نجات نوروزی ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم است، گفت: ۲ پایگاه امداد نجات هلال احمر استان در طرح امداد و نجات نوروزی ویژه بانوان است که یک پایگاه در ورودی سمنان و یک پایگاه در خروجی شاهرود تا هفدهم فروردین فعال است.

به گزارش ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده‌ای و کوهستانی، می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha