۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85430868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در جست‌وجوی پلنگ زخمی/ محیط زیست نوشهر همیارانش را به صف کرد +فیلم

نوشهر - ایرنا - رییس محیط زیست نوشهر از مردم به ویژه همیاران محیط زیست، دهیاران و شوراهای کجور نوشهر خواست در صورت مشاهده پلنگ زخمی در نقاطی از این بخش کوهستانی مراتب را به این نهاد اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شب گذشته موضوع برخورد یک دستگاه خودرو پژو به یک قلاده پلنگ در محور کجور محدوده " اواز رودخانه " حوالی روستای" ناصر آباد" از توابع این بخش در فضای مجازی منتشر و متاسفانه با نگرانی خیلی از حامیان محیط زیست و مردم این منطقه همراه شد.

خبرنگار ایرنا پس از مدت کوتاه از انتشار این اطلاعات در شبکه های اجتماعی پیام رسان نسبت به صحت این حادثه موضوع را با مسوول محیط زیست نوشهر در میان گذاشت و این مسوول گزارش داد : حوالی ساعت یک بامداد امروز - شنبه - محیط بانان از محل وقوع حادثه بازدید به عمل آوردند و ردپایی از پلنگ زخمی را پیدا نکردند.

ساعاتی پیش هم دوباره فیلمی در یکی از کانال های تلگرامی پر مخاطب در یکی از روستاهای کجور منتشر کرد که یک پلنگ را نشان می داد که لنگان لنگان در حال حرکت است.

در این پیوند کامبیز محسن سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برابر قرائن و شواهد موجود یک قلاده پلنگ بالغ از ناحیه دست ها دچار آسیب دیدگی شده که بر اثر تردد خودروها و افراد رهگذر این حیوان از محل حادثه دور شده و به سمت جنگل های مجاور عزیمت کرده است.

وی بیان داشت : به محض آنکه فیلمی از این پلنگ در فضای مجازی مشاهده شد از شب گذشته تاکنون ۲ گروه از محیط بانان و همیاران طبیعت و محیط زیست برای یافتن این حیوان وحشی در جنگل های محدوده نقاط روستایی " دشت نظیر" و " ناصر آباد" اعزام شده اند.

این مسوول با اشاره به آنکه در گذشته بارها پرسه زدن این حیوانات وحشی در طبیعت توسط دوربین های تله ای مشاهده و ثبت شده است، از عموم مردم بخش کجور خواست در صورت مشاهده این حیوان یا آثار جراحت زخمی در محدوده دوراهی " ویسر " تا " دشت نظیر " مراتب را به شماره های ۵۲۳۳۷۹۴۰ و ۰۹۱۱۹۹۳۱۸۶۸ گزارش دهند و مسوولان و محیط بانان این مجموعه به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس های تلفنی شما حامیان محیط زیست هستند.

بخش کجور با جمعیتی دست کم ۱۲ هزار نفر در قالب ۶۴ روستا و دو شهر به فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

شهرستان نوشهر با داشتن حدود ۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران و نزدیکی استان گیلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha