۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
کد خبر: 85432228
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

خیابان های مشهد در روز شهادت امام علی(ع) صحنه اقامه عزا شد

مشهد - ایرنا - خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی امروز دوشنبه با حضور علما و روحانیون و دسته جات عزادار، آئین روز شهادت امام علی(ع) را همچون سالهای گذشته به جا آوردند.

به گزارش ایرنا، مطابق سالهای گذشته دسته جات عزادار در روز شهادت امام علی(ع) در مدرسه علمیه "آیت الله خوئی" گرد هم آمده و پس از شنیدن سخنرانی مذهبی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با ندای "مظلوم حیدر" از خیابان خسروی و خیابان آیت الله شیرازی با همراهی دسته جات عزادار و با حضور علما و روحانیون مشهدی در صف نخست، جهت عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

آیت الله سید جعفر سیدان از علمای مشهد در سخنانی در آغاز این راهپیمایی گفت: براساس معارف دینی فضایل، علم، سخاوت، شجاعت، عبادت، انسانیت و کمالات ائمه اطهار(ع) قابل احصا نیست و همین موضوع برای حضرت علی(ع) صدق می کند.

وی بیان داشت: امروز برای برپایی عزای آن حضرت گرد هم جمع شدیم، با آنچه از شخصیت عظیم حضرت علی (ع) عرض شد این محفل نورانی را با افتخار تشکیل دادیم، همچنین این محفل که با تلاش سال های گذشته مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی تشکیل شده بود را گرامی می داریم.

خیابان های مشهد در روز شهادت امام علی(ع) صحنه اقامه عزا شد

این مدرس برجسته حوزه علمیه مشهد اظهار داشت: درباره شخصیت عظیم امام علی(ع) بالاجمال به عرض شما می رسانم همه بیانات، خطبه ها، اشعار و کلمات قصارشان، همه و همه درس و تربیت و معارف توحیدی، اخلاق، اجتماعی، تربیتی و حقایق سعادت بخش برای بشر است.

پس از حضور عزاداران در خیابان خسروی به ترتیب ابتدا علم های عزا به سمت حرم مطهر رضوی رهسپار شده و در ادامه جمعیت عاشق و عزادار علوی در هوای نیمه بارانی مشهد پشت سر گروهی از علمای حوزه علمیه مشهد، با ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و سینه زنی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha