بیش از ۶۷۴ هزار گردشگر و توریست داخلی و خارجی وارد سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان - ایرنا - مدیر روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۷۴ هزار گردشگر و توریست داخلی و خارجی در ایام نوروز به این استان سفر کردند.

مجتبی طباطبایی زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین ماه جاری بیش از ۶۷۴ هزار گردشگر و توریست داخلی و خارجی وارد سیستان و بلوچستان شدند که رشد ۱۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز به فروش رسید.

مدیر روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان همچنین به برگزاری مراسمی به مناسبت فرارسیدن ایام و لیالی پر خیر و برکت قدر و با هدف پاسداشت ثبت افطار و سنت های فرهنگی اجتماعی آن در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو با حضور شهروندان و مسافران در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق اشاره کرد و ادامه داد: در این مراسم مسافران و گردشگران نوروزی ضمن آشنایی با سنت‌های مردم این استان در ماه مبارک رمضان بر سر سفره معنوی افطار ساده نشسته و با غذاهای بومی محلی مردم این منطقه مورد پذیرایی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: گردشگران نوروزی با پکوره و سمبوسه، کشک زرد سیستانی، قلیفی، نان محلی و شیرچای که جزو خوراکی‌های بومی محلی مردم سیستان و بلوچستان است پذیرایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha