۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85433043
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

انباری با ۷۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85433043
انباری با ۷۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۴۴۹ دستگاه لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۷۸ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات و اقدامات فنی از دپوی تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق داخل یک انبار در شهرستان رشت مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند.

وی افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، ۴۴۹ دستگاه انواع لوازم خانگی فاقد اسناد و مدارک قانونی و قاچاق از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، کولر اسپلیت و هود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان، ۷۸ میلیارد ریال عنوان و بیان‌ کرد: در این راستا متهم ۲۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری ۶۸۹ سارق در طرح نوروزی گیلان

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۶۸۹ سارق در طرح نوروزی ۱۴۰۳ در گیلان خبر داد و گفت: در این راستا ۸۳۹ فقره پرونده سرقت عادی تشکیل شد.

سرهنگ علیرضا حدادی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در طرح نوروزی، ۶۸۹ سارق در سطح استان گیلان دستگیر شدند، از اعتراف این افراد به ۸۳۹ فقره انواع سرقت عادی خبر داد و بیان‌ کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

دستگیری زن قاچاقچی با ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان از دستگیری یک قاچاقچی زن و کشف ۱۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ علی احمدپور با بیان اینکه در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در سطح استان گیلان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: پس از انجام تحقیقات نامحسوس، صحت موضوع محرز و مشخص شد این فرد با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ در حال انتقال موادمخدر در شهرستان رشت است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان از اقدامات پلیسی صورت گرفته و شناسایی خودرو این فرد و توقیف آن خبر داد و با اعلام اینکه در بازرسی از خودرو مورد نظر، ۱۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف شد، بیان کرد: قاچاقچی زن ۳۵ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی دراختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha