۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85434770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فروش اموال تملیکی در گیلان ۴۱ درصد افزایش یافت

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۸
کد خبر: 85434770
فروش اموال تملیکی در گیلان ۴۱ درصد افزایش یافت

رشت – ایرنا – مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان از رشد ۴۱ درصدی فروش کالا در این سازمان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و ۵۸ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال از اموال تملیکی استان به فروش رفت.

احمد رضا موقری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان در سال گذشته همین زمان رقمی معادل ۷۴۹ میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۸۹۷ ریال بود.

وی عنوان کرد: ارزش کالاهای انهدام شده طی پارسال هم ۲۳۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۷۳۵هزار و ۱۹۷ ریال بود که نسبت به ۸۲ میلیارد و ۴۱۷ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۸۹۳ ریال سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۹۱ درصدی داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۳۶ درصدی تشکیل پرونده در اموال تملیکی گیلان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۷۱ پرونده به ارزش هفت هزار و ۴۱۲ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۸۱ ریال تشکیل شد.

موقری بیان کرد: سال گذشته اموال تملیکی گیلان یک هزار و ۵۳۵ میلیارد و ۵۲ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۱۱۲ریال کالا را استرداد کرد که رشدی ۱۹۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

وی، ارزش کالاهای واگذار شده را در این مدت ۲۰ میلیارد و ۶۱۷ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۲ ریال عنوان کرد درحالی که سال قبل ارزش کالاها در این بخش ۲۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۶۱ ریال بود.

سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصاد و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می آید، می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha