۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85435022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«قدس» روزی برای بیداری

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85435022
«قدس» روزی برای بیداری

خرم آباد- ایرنا- راهپیمایی روز قدس یکی از ابتکارات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که مهمترین ثمره آن بیداری ملتهای مسلمان و ایستادگی در مقابل ستم ظالمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز قدس یادگار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است و ایشان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب بر مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و حمایت از مظلومان و ایستادگی در مقابل ظالمان تاکید فراوانی داشتند بگونه ای که روز قدس به عنوان نماد ایستادگی در مقابل ظالمان و دفاع از مظلوم به امری واجب تبدیل شد و هرساله راهپیمایی های روز قدس با شکوه خاصی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار و تاکنون تداوم داشته و اغلب کشورهای اسلامی در این روز به تبعیت از ابتکار امام راحل(ره) در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند و دفاع خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می کنند.

در برهه حساس کنونی که رژیم غاصب صهیونیستی با انواع و اقسام روش ها اقدام به جنایات نابخشودنی برعلیه ملت مظلوم غزه می کند اتحاد دنیای اسلام در حمایت از این مردم مظلوم و ستمدیده ضروری است و حضور پرشور و گسترده مردم کشورهای مسلمان و اتحاد و یکپارچگی آنان در راهپیمایی روز قدس موجب قدرت گرفتن جبهه مقاومت در وارد آوردن ضربات سخت و نهایی بر پیکر رو به مرگ این رژیم جعلی خواهد شد.

در واقع هدف اصلی دشمنان اسلام ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان و نشان دادن قدرت پوشالی صهیونیست ها به آنهاست و برای همین سعی می کنند با قتل و کشتار کودکان و زنان بی گناه غزه هیمنه خود را در میان مردم منطقه حفظ کنند اما از آنجا که در قرآن کریم بارها پیروزی مظلومان در مقابل ظالمان وعده داده شده دیری نخواهد پایید که هیمنه پوشالی این رژیم غاصب به یاری پروردگار و با دست همین مظلومان ستمدیده در هم خواهد پیچید و بنیان هستی این رژیم منحوس زیر و زبر خواهد شد.

سقوط رژیم جعلی اسراییل حتمی است

یک شهروند خرم آبادی در این باره اظهار کرد: رژیم غاصب اسراییل با اقدامات اخیر خود و کشت و کشتار زنان و کودکان غزه نشان داده که به مرحله استیصال، درماندگی و افول رسیده است.

رضا اکبری افزود: طبق فرمایشات مقاگ معظم رهبری و امام راحل، رژیم جعلی اسراییل به روزهای پایانی خود نزدیک شده و اقدامات اخیر این رژیم نشانه آخرین دست و پا زدن های آنها برای ادامه حیات است اما به یاری پروردگار به زودی طومار این رژیم جعلی به دست جبهه مقاومت در هم خواهد پیچید و برای موفقیت در این مسیر اتحاد ملت های مسلمان ضروری است.

وی با اشاره به شهادت مستشاران جمهوری اسلامی در کنسولگری ایران در کشور سوریه عنوان کرد: ملت ایران این جنایت رژیم غاصب را در ماه مبارک رمضان هرگز فراموش نخواهند کرد و این اقدام جنایتکارانه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی باعث شده تا مردم ایران با حضور پرشورتر و گسترده تری راهپیمایی روز قدس را برگزار کنند.

اکبری بیان کرد: یکی از موارد مهمی که مقدمات سقوط رژیم صهیونیستی را فراهم آورده راهپیمایی های هرساله ملتهای مسلمان در روز قدس است که به این رژیم و حامیانش نشان داده که جایی در منطقه خاورمیانه ندارند و سقوط آنها به فرموده مقام معظم رهبری حتمی است.

بیداری ملتهای مسلمان از ثمرات روز قدس است

دیگر شهروند خرم آبادی نیز معتقد است که اتحاد ملتهای مسلمان منطقه در مقابل ظالمان رژیم جعلی اسراییل و حمایت آنان از مظلومان ستمدیده غزه در شرایط کنونی حتمی و ضروری است.

آمنه سلیمی افزود: فلسفه بنیانگذاری روز قدس توسط امام خمینی(ره) بر حمایت از مظلومان و یاری ستمدیدگان فلسطین بوده و از این رو حضور در این راهپیمایی جهانی، حساس و مهم وظیفه هر فرد مسلمان است و همه باید در این روز با وحدت و انسجام فریاد انزجار خود را بر سر این رژیم جعلی فریاد بزنیم.

سلیمی بیان کرد: یکی از ثمرات مهم راهپیمایی های روز قدس، بیداری ملتهای مسلمان جهان و ایستادگی آنها در مقابل ظلم و جور بوده و حضور در راهپیمایی روز قدس منجر به تقویت جبهه مقاومت برای مقابله با ظلم و ستم این رژیم غاصب و ایادی آنها خواهد داشت.

وی عنوان کرد: رژیم منحوس صیهونیستی در طول پیدایش خود خون انسان های بی گناه زیادی را ریخته که نمونه اخیر آن با کشتار مستشاران نظامی ایران در کشور سوریه بود که به ملت مسلمان ایران انگیزه ای جدی تر برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس بخشیده است.

این شهروند خرم آبادی تصریح کرد: روز قدس تنها مختص مردم ستمدیده فلسطین نیست بلکه متعلق به تمامی ملتهای مسلمان جهان است بنابراین حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه انسانی و دینی است و تمامی انسان های آزاده باید با حضور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از ظالمان و ایستادگی در مقابل ظلم و حمایت از تمامی ملتهای مظلوم و ستمدیده بخصوص مردم بی گناه غزه و فلسطین نشان دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha