بسیاری از تنگناهای جهش تولید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود قابل حل است

ملارد - ایرنا - سرپرست فرمانداری ملارد شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده را به عنوان یک تکلیف ملی برای مسئولان و مردم خواند و گفت با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و همکاری دستگاه و نهادهای دولتی و مردمی، بسیاری از مسائل و تنگناها برای جهش تولید قابل حل است.

به گزارش ایرنا، امین اسدی روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره لکه صنعتی قبچاق شهرستان ملارد ضمن آشنایی با میزان اشتغال، تعداد واحدهای فعال و چشم انداز ترسیم شده برای این لکه صنعتی اظهار داشت: به لطف خداوند در سال گذشته اقدامات ارزشمندی در راستای احیای واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع موانع پیش روی این واحدها در سطح کشور و شهرستان صورت گرفته است که باید در سالجاری با شتاب بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: صدور پروانه بهره برداری و ساماندهی ۳۸ لکه صنعتی در استان تهران که ۲ مورد آن در شهرستان ملارد می باشد بخشی از همین اقدامات زیربنایی است که امیدواریم امسال با حل مشکلات موجود و تلاش دست اندرکاران به وضع مطلوب و بهره برداری کامل برسد.

این مسئول با بیان اینکه تحقق شعار سال، نیازمند برنامه ریزی مناسب و دقیق است، خاطرنشان کرد: همه مسئولان دولتی و مدیران بخش های تولیدی در هر سطحی باید در راستای تحقق آن گام برداشته و پیشنهادات عملی و تجربیات خود را برای پیگیری و اجرا ارائه کنند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین نیازهای مختلف زیربنایی و عمومی برای ارائه خدمات بهتر به تولید کنندگان و صنعت گران فعال در این لکه صنعتی بیان شد.

بسیاری از تنگناهای جهش تولید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود قابل حل است

تامین آب آشامیدنی و مصرفی صنعتی، زیرساخت ها برای توسعه انشعابات، ارائه تسهیلات و همکاری دستگاههای دولتی در صدور و تمدید مجوزهای قانونی برخی از این خواسته ها است.

پس از این نشست سرپرست فرمانداری ملارد از ۲ واحد صنعتی در لکه صنعتی قبچاق بازدید و از نزدیک با تولیدات، میزان اشتغال و مسائل و مشکلات این واحدها آشنا شد.

این بازدید به منظور بررسی میدانی وضعیت و مشکلات واحدها انجام و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ و در قالب مصوبه به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

شرکت تنها پولاد کیان تولیدکننده سیستم های قالب بندی بتن با ظرفیت تولید هشت هزار تن و اشتغال مستقیم برای ۸۰ نفر و همچنین شرکت کاراجام آسا تولید کننده شیشه های سکوریت با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه در سال و اشتغال برای ۵۰ نفر، ۲ واحد تولیدی صنعتی بودند که امروز مورد بازدید سرپرست فرمانداری ملارد به همراه بخشدار صفادشت، رئیس اداره صمت،اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران مربوطه قرار گرفت.

لکه صنعتی قبچاق با بیش از ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی هم اکنون برای ۱۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده که با توجه به موقعیت مکانی حدفاصل ۲ بخش مرکزی و صفادشت و همچنین ظرفیت های موجود از قبیل واحدهای نیمه فعال و اراضی با کاربری صنعتی می تواند به قطب اقتصادی و تولیدی غرب استان تهران تبدیل شود.

شهرستان ملارد بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که عمدتا در شهرک صنعتی صفادشت و لکه صنعتی قبچاق مستقر هستند.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha