مدیرعامل آبفا: آب سد گاوشان موقتا از مدار تامین آب شهر کرمانشاه خارج شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: از روز شنبه ۱۸ فروردین با هدف تعمیرات دوره‌ای منبع تامین آب کلانشهر کرمانشاه، خط انتقال آب سد گاوشان به مدت یک ماه از مدار بهره‌برداری خارج شده و به جای آن چشمه طاق بستان و دیگر منابع وارد مدار بهره‌برداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا داوودی روز دوشنبه در این ارتباط توضیح داد که با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و تنش آبی، شرکت آب و فاضلاب با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اقداماتی را در دست اجرا دارد و در این راستا سد گاوشان که یکی از منابع تامین آب شهر کرمانشاه است از ۱۸ فروردین برای تعمیرات دوره‌ای و تست نهایی خط و تکمیل تصفیه خانه از مدار خارج شده و در حال حاضر آب سد گاوشان برای آب شرب شهر کرمانشاه استفاده نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر چشمه طاقبستان و تعدادی چاه در سطح میانه شهر کرمانشاه مانند چاه‌های ده پهن، سراب قنبر و دیگر چاه‌های پراکنده در سطح شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

داوودی از شهروندان کرمانشاهی درخواست کرد ظرف این یک ماه که منابع جدید جایگزین شده، با همت خود در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا به صورت ۲۴ ساعاته آماده پاسخگویی به تمامی هم استانی‌ها می‌باشد افزود: تمام همکاران ما در تلاش‌اند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات قطعی یا افت فشار شهروندان را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کنند.

به گزارش ایرنا؛ سد گاوشان در استان کردستان قرار دارد اما به لحاظ حوزه آبریز ۷۰ درصد آن در حوزه استان کرمانشاه است.

ظرفیت سد گاوشان ۵۵۰ میلیون متر مکعب است که از این میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و کشاورزی استان کرمانشاه تعریف شده است.

سد گاوشان در حوزه مرزی غرب و استان کرمانشاه در حوزه کرخه قرار دارد و آب سد گاوشان با تونلی به طول ۲۱ کیلومتر به حوزه انتقال یافته است.

حوزه های آبی با توجه به خروجی آن تعریف می شوند.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha