۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85441824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ تن مرغ گرم در خراسان جنوبی توزیع شد/ کمبود نداریم

۲۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۷
کد خبر: 85441824
۲۰۰ تن مرغ گرم در خراسان جنوبی توزیع شد/ کمبود نداریم

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۰۰ تن مرغ گرم برای تعطیلات عید فطر و پایان هفته جاری در استان کشتار و گوشت مرغ در تمامی شهرستان‌ها توزیع شده است.

سید مجتبی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی ۲۰۰ تن تولید مرغ داشتیم که نیاز استان ۵۰ تن مرغ بوده و مازاد گوشت از شهرستان‌های بشرویه، سرایان، نهبندان، فردوس و قاینات به مرکز استان برگشت داده شده است.

وی بیان کرد: برای تامین مرغ گرم مورد نیاز مردم در تعطیلات، برنامه‌ریزی کامل با هماهنگی و همکاری کشتارگاه‌های سطح استان از یک هفته قبل انجام و مرغ روز قبل از تعطیلات کشتار شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در این خصوص نداریم گفت: با توجه به اینکه مرغ گرم ۷۲ ساعت بعد از کشتار قابل نگهداری است، بخشی از مرغ مازاد را منجمد کردیم.

وی عنوان کرد: علت اینکه امروز مرغ گرم در بازار موجود نیست به دلیل تعطیلی کشتارگاه‌ها در شب گذشته است و امشب مجدد کشتار انجام می‌شود و از فردا روال عادی توزیع و عرضه مرغ گرم به بازار بر می‌گردد.

حسینی یادآور شد: از طرفی با توجه به آمادگی ذهنی مردم در خصوص وضعیت تعطیلی‌ها، عموم مردم قبل از تعطیلات خرید خود را انجام می‌دهند تا در تعطیلات با مشکل کمبود یا نبود گوشت مواجه نشوند.

وی از افزایش ۲۶ درصدی جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به قبل از آن خبر داد و گفت: این دستاورد با برنامه‌ریزی کلان کشور در تامین نهاده و برنامه ریزی‌های دقیقی که داخل استان انجام شد، محقق شده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: میزان تولید مرغ در خراسان جنوبی روزانه بیش از سه برابر نیاز استان است لذا کمبودی در این زمینه نداریم و مرغ مازاد به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی گفت: تخم مرغ نیز بیش از سه برابر نیاز استان تولید می‌شود حتی با کاهش شدید قیمت تخم مرغ مواجه هستیم که ممکن است به تولید آسیب بزند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha