بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۴۰ تن و ۹۲۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در این استان کشف و معدوم شده است.

فاطمه ترکمان اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح بهداشت سلامت نوروزی و ماه رمضان از نیمه اسفند سال گذشته با بهره گیری از ۱۵ تیم آغاز شد.

وی افزود: تعداد بازرس فعال در تیم بازرسی مرکز بهداشت شهرستان ۳۲ نفر، کل حجم کاری انجام شده ۳۸ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت بوده است.

۳۰ هزار و ۳۷۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲۲ هزار و ۲۳۲ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی، ۱۰ هزار و ۲۹۶ اماکن عمومی، ۱۰۸ اماکن بین راهی، ۱۶۸ مرکز اقامتی، ۱۱ پایانه مسافربری، ۴۲۳ قنادی و کارگاه تولید شیرینی، ۴۰ محل فروش آش و حلیم، ۹۷۸ سامانه آبرسانی، یک هزار و ۷۷۴ مسجد و اماکن متبرکه، ۳۵ مرکز عرضه قلیان و سامانه های آبرسانی و چندین مرکز دیگر زیر پوشش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: تیم نظارت و بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سالجاری ۳۰ هزار و ۳۷۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی انجام دادند.

پلمب ۱۴۴ مرکز متخلف

ترکمان اسدی افزود: نتیجه این بازرسی ها صدور اخطار کتبی برای ۲ هزار و ۸۷۳ واحد، معرفی ۴۵۳ واحد متخلف به مرجع قضایی و پلمب ۱۴۴ مرکز است.

بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد

رییس مرکز بهداشت استان همدان اضافه کرد: همچنین در این مدت زمان هشت هزار و ۴۰۵ اماکن عمومی بازرسی شدند که ۸۲۲ واحد اخطار کتبی دریافت کردند، ۸۳ مورد به مرجع قضایی معرفی و ۲۵ واحد پلمب شدند.

وی گفت: در این مدت زمان هشت هزار و ۴۰۵ اماکن عمومی بازرسی شدند که ۸۲۲ واحد اخطار کتبی دریافت کردند، ۸۳ مورد به مرجع قضایی معرفی و ۲۵ واحد پلمب شدند.وی گفت: بازرسی و سرکشی به یک هزار و ۷۱۸ شیرینی فروشی و کارگاه قنادی، ۷۶۳ مرکز تهیه زولبیا و بامیه شیرینی های سنتی، ۳۷۷ مرکز عرضه آش و حلیم و ۲ هزار و ۳۱۰ مسجد و اماکن متبرکه از دیگر اقدامات صورت گرفته در برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی همدان است.

ترکمان اسدی، با تاکید بر اینکه سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با کارشناسان بهداشت است، افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند که تاکنون ۱۷۹ نفر با این سامانه تماس برقرار کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha