۵.۷ میلیون تن بار از چهارمحال و بختیاری جابه‌جا شد

شهرکرد- ایرنا- معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن بار از این استان به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شد که این میزان بار در قالب ۴۰۰ هزار سفر به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شده است.

حسین مالکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: آهن اسفنجی، سیمان، کود اوره و میلگرد مهم‌ترین محصولات تولیدی چهارمحال و بختیاری است که در سال گذشته از طریق ۶۰ شرکت باربری فعال در ناوگان حمل‌ونقل باری استان برای نقاط مختلف کشور جابه‌جا شد.

مالکی تصریح کرد: ناوگان حمل‌ونقل باری چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع خودرو با ۱۶ هزار راننده دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۷۲ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان ۳۲۴کیلومتر بزرگراه، ۷۱۵کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی، و ۲هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و ۵۳ کیلومتر راه درون شهری است.

در حال حاضر در این استان ۹۲۶ واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است که در برخی از محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha