طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- ایرنا- شهردار اردبیل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پروژه تفریحی موسوم به طولانی‌ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در مجموعه گردشگری و تفریحی شورابیل خبر داد.

به گزارش ایرنا محمود صفری روز چهارشنبه در این زمینه تشریح کرد: طولانی‌ترین پروژه تفریحی دوچرخه‌سواری هوایی روی آب کشور در چهار لاین به طول ۱۵۰ متر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مجموعه گردشگری و تفریحی دریاچه شورابیل راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه مجموعه گردشگری و تفریحی شورابیل به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران جزو اولویت‌های کاری شهرداری اردبیل است، افزود: این چهار لاین دوچرخه‌سواری هوایی که قرار است جنب اسکله قایقرانی دریاچه شورابیل در ارتفاع هشت متری روی آب ایجاد شود، در حال حاضر در مرحله دریافت مجوزهای استاندارد است.

شهردار اردبیل اظهار کرد: عملیات عمرانی ایجاد این لاین‌های دوچرخه‌سواری هوایی در دریاچه شورابیل به‌زودی آغاز خواهد شد و تلاش می‌شود پروژه در کمترین زمان ممکن اجرایی گردد و در اختیار شهروندان و مسافران قرار بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه گردشگی و تفریحی شورابیل اضافه کرد: این مجموعه با توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی ویژه‌اش همچنان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری است و شهرداری اردبیل از هرگونه طرح و ایده بخش خصوصی استقبال و حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا دریاچه شورابیل که به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهری ایران و یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری اردبیل شناخته می‌شود، سال گذشته در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و از اهمیت ویژه‌ای در حوزه میراث طبیعی نیز برخوردار است.

قدمت این دریاچه بر اساس نتیجه مطالعه‌های زمین‌شناختی بیشتر از دریاچه ارومیه تخمین زده شده و آب آن در گذشته بسیار شور بود و هرگز یخ نمی‌زد؛ ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین از شوری آن کاسته شد و از همین رو با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

دریاچه شورابیل دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، هتل، شهربازی و رستوران بوده و با این وجود جزو مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان اردبیل نیز به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha