تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با حضور ۱۶ تیم خارجی و داخلی برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: سی و هفتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان با حضور ۱۶ تیم خارجی و داخلی برگزار خواهد شد.

رسول اسدی روز شنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه‌سواری استان اردبیل در سالن کنفرانس ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان توسط هیات دوچرخه‌سواری و مسئولان ورزش استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود اما با فدارسیون دوچرخه‌سواری هماهنگی شده تا در مهرماه امسال این تور با حضور ۱۲ تیم خارجی و چهار تیم از کشورمان برگزار شود.

وی بیان کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان از ۱۵ مهرماه سال جاری در پنج مرحله و به میزبانی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نفر در کشور به صورت حرفه‌ای در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت می‌کنند ، اظهار کرد:‌ از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر آقایان و مابقی هم بانوان هستند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به بالا بودن تعداد ورزشکاران بیمه و سازماندهی شده در رشته ورزشی دوچرخه‌سواری ادامه داد: فدراسیون برای همگانی کردن این رشته تلاش می‌کند.

مرکز سنجش و آکادمی دوچرخه‌سواری در کشور راه‌اندازی می‌شود

اسدی گفت: با حمایت وزارت ورزش و جوانان و منابع مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت امسال مرکز سنجش و آکادمی دوچرخه‌سواری در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه قرارداد خرید تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرکز سنجش و آکادمی دوچرخه‌سواری در کشور منعقد شده است ، افزود:‌ تعدادی از تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این آکادمی وارد کشور شده است.

وی اظهارامیدواری کرد با راه‌اندازی مرکز سنجش و آکادمی دوچرخه‌سواری در کشور امکان سنجش و ارزیابی مناسبی از ورزشکاران و مربیان و داوران و کادر فنی فراهم شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه دوچرخه‌سواری کشور رو به رشد است ، اضافه کرد: در مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های المپیک پاریس علی لبیب نماینده کشورمان مسافت ۲۷۳ کیلومتری را رکاب زد و به عنوان نفر هفتاد و ششم از خط پایان عبور کرد تا به ناکامی ۱۶ ساله رکابزنان در نرسیدن به خط پایان بازی‌های المپیک پایان دهد.

اسدی کسب نخستین مدال برنز توسط خانم پرتو آذر در بازی‌های آسیایی را هم بیانگر توسعه و رشد رشته ورزشی دوچرخه‌سواری ایران در سال‌های اخیر ذکر کرد.

وی با اشاره برنامه‌های پیش روی فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها لیگ دوچرخه‌سواری در تمام رده‌های سنی در انواع رشته ها به صورت منظم برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر شرکت سه دوچرخه‌سوار کشورمان در بخش استقامت در مسابقات قهرمانی جهان در کشور سوییس ، تلاش می‌شود رکابزنان کشورمان در بازی‌های آسیایی ژاپن که کمتر از ۲ سال به برگزاری آن مانده ، حضور پرقدرت داشته باشند.

تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با حضور ۱۶ تیم خارجی و داخلی برگزار می‌شود

جوان‌گرایی یکی از اولویت‌های اصلی فدارسیون دوچرخه‌سواری است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ، جوان‌گرایی و معرفی نسل جدید را یکی از اولویت‌های این فدراسیون دانست و گفت: برای اینکه دوچرخه‌سواری ایران در میادین بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد و به جایگاه حقیقی خود برسد فدارسیون دوچرخه‌سواری توجه ویژه‌ای به استعدادیابی و رده‌های سنی پایه خواهد داشت.

اسدی افزود: شرکت در انواع مسابقات دوچرخه‌سواری ضرورت دارد چرا که فقط با تمرین کردن موفقیت حاصل نمی‌شود و برای کسب موفقیت و رسیدن به نتیجه دلخواه باید در انواع میادین و مسابقات حضور داشت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل بیان کرد: با تامین زیرساخت‌ها و حمایت از دوچرخه‌سواران شاهد موفقیت بیش از پیش رکابزنان استان اردبیل خواهیم بود.

تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با حضور ۱۶ تیم خارجی و داخلی برگزار می‌شود

اسدی با اشاره به میزبانی استان اردبیل از مسابقات مهم در رشته‌های مختلف ورزشی اضافه کرد: این استان در تمام این رقابت‌ها که در سطح بسیار بالایی برگزار شد میزبان شایسته‌ای بود.

وی اظهارامیدواری کرد رئیس و اعضای هیات رئیسه جدید دوچرخه‌سواری استان اردبیل با همکاری علاقه‌مندان و پیشکسوتان و با اتحاد و وحدت زمینه توسعه و رشد رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در این منطقه را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا ، در مجمع انتخاباتی هیات دوچرخه‌سواری اردبیل عزیز محمدی با کسب ۱۵ رای از مجموع ۲۱ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات دوچرخه سواری این استان انتخاب شد.

همچنین اعضای این مجمع رقیه شاه حسینیان را به عنوان نایب رییس ، جمشید وثوقی ، غلامرضا محمدی شیشه‌گران و رسول ارشادی فرد را به عنوان اعضای هیات رئیسه و مهدی خوش‌طینت را به عنوان خزانه‌دار هیات دوچرخه‌سواری استان اردبیل انتخاب کردند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha