گلوبال تایمز: کلید حل بی‌ثباتی در خاورمیانه، محدود کردن اسرائیل است

تهران-ایرنا-یک رسانه‌ چینی با انتقاد از رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی که چشمان خود را بر روی حقایق خاورمیانه بسته‌اند، نوشت: کلید حل بی‌ثباتی در خاورمیانه، محدود کردن اسرائیل توسط آمریکا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نشریه گلوبال تایمز با اشاره به گزارش شبکه خبری سی. ان. ‌ان آمریکا درباره پاسخ تنبیهی تهران علیه اسرائیل بعد از حمله به کنسولگری ایران در دمشق سوریه نوشت: آمریکا بارها خواستار استفاده از نفوذ چین درباره ایران شده اما واقعیت این است که ریشه تنش در خاورمیانه در مساله اسرائیل و فلسطین نهفته است و کلید حل بی‌ثباتی خاورمیانه، ضربه به ایران نیست بلکه محدود کردن اسرائیل توسط آمریکا است.

اسرائیل در ۱۳ فروردین با حمله به ساختمان سفارت کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به شهادت هفت مستشار نظامی و خسارات مالی بر تهران شد.با این حال، رسانه‌ ها و کشورهای غربی با محکوم کردن ایران، چشمان خود را بر روی حقایق بسته و سیاستی دوگانه را اتخاذ کرده‌اند.

گلوبال تایمز نوشت: آنها زمانی که حمله تل‌آویو منجر به تلفات و خسارات مالی به ایران شد، نگرشی مبهم از خود نشان دادند اما پاسخ تهران را «بدون تردید و به شدت محکوم کردند» و اظهار داشتند که «تهران گام‌های بیشتری در جهت بی‌ثبات کردن منطقه برداشته است».

آمریکا بارها خواستار فشار چین بر ایران شده و یکی از دلایل تنش‌ در خاورمیانه را شکست چین در نفوذ بر ایران دانسته است.

گلوبال تایمز با تاکید براینکه پکن نگاه ژئوپلیتیکی به مبادلات اقتصادی ندارد، تصریح کرد: چین هیچ قصدی برای اعمال قدرت قهری در خاورمیانه ندارد و از این روش آمریکایی برای اعمال فشار سیاسی از راه نفوذ اقتصادی استفاده نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha