۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85451788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۹
کد خبر: 85451788
پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی گفت: مردم استان سال گذشته تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند که این آمار ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد دارد.

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی کمیته‌ امداد خراسان جنوبی، عبدالرحیم لطفی روز یکشنبه دراین باره افزود: این میزان صدقه توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان جمع آوری شده است.

وی گفت: در این مدت بیش از ۸۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از طریق روش های الکترونیکی شامل کد ussd، اینترنتی، خودپرداز، موبایل سنا، واریزبه حساب و کارتخوان پرداخت شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: بیشترین درآمد صنادیق مربوط به صنادیق خانگی بوده که بیش از ۹۰ میلیارد ریال از این محل جمع‌آوری شده است و به طور متوسط ماهانه مردم نیکوکار استان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

وی تعداد کل مشترکان صدقات را ۱۹۸ هزار و ۵۳ مشترک ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۷۳۸ مشترک صنادیق کوچک، تعداد سه هزار و ۵۰۷ صندوق بزرگ معابر و اماکن و تعداد ۸۷ هزار و ۸۰۸ مشترک دارای کد QR است.

لطفی یادآور شد: صدقات جمع‌آوری شده مردم خیر و نیکوکار نیز در سرفصل‌های جهیزیه، مسکن، درمان، اشتغال تحصیلی و موردی هزینه می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیکی، آسان‌ترین روش کمک به نیازمندان است تاکید کرد: هم استانی‌های داخل و خارج از استان می‌توانند با شماره گیری#۰۵۶*۸۸۷۷* در مرکز استان و در سایر ادارات با کد همان شهر، مبلغ صدقه خود را پرداخت تا در اولین فرصت به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی عنوان کرد: برای تمامی مشترکین صنادیق کوچک صدقات برچسب کیوآر کد نصب شده که می توانند علاوه برپرداخت صدقه فیزیکی بصورت الکترونیکی نیز پرداخت کنند.

لطفی از طراحی و اجرای نرم افزار اختصاصی کمیته امداد با نام "سامانه نیکوکاری" در راستای هوشمندسازی خدمات و تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، دسترسی آسان در واریز کمک، جلوگیری از استهلاک پول ملی خبر داد و افزود: همه هموطنان به ویژه هم استانی‌های داخل و خارج از استان می توانند با دریافت این سامانه از نرم افزار کافه بازار و نصب برنامه مذکور بر روی گوشی تلفن همراه خود، همه کمک‌های خود را به هر نیتی که دارند پرداخت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha