کمیته امداد و استانداری خراسان جنوبی تفاهم‌نامه امضا کردند

بیرجند - ایرنا - استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن و اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، این تفاهم‌نامه را سید "مرتضی بختیاری" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی در دفتر مرکزی این نهاد امضا کردند و بین طرفین مبادله شد.

موضوع این تفاهم‌نامه، همکاری و مشارکت و انجام اقدامات لازم در زمینه رفع مشکلات معیشتی، درمانی، مسکن، اشتغال و فرهنگی مددجویان مورد حمایت کمیته امداد استان خراسان جنوبی در چارچوب ظرفیت‌ها و ضوابط طرفین است.

همکاری، تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین تفاهم‌نامه برای رفع نیازهای نیازمندان، تقویت و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری بین طرفین تفاهم‌نامه در زمینه محرومیت‌زدایی در اجرای برنامه‌های اجتماعی، رفاهی و توانمندسازی و انجام همکاری‌های مشترک برای رفع برخی از مشکلات مددجویان تحت حمایت از اهداف این تفاهم‌نامه است.

از دیگر اهداف تفاهم‌نامه موضوع ترویج سنت‌های حسنه اسلامی مشتمل بر ترویج فرهنگ انفاق و توسعه مشارکت‌های مردمی و کمک‌های مؤمنانه برای عمران و آبادانی مناطق محروم و روستاها، پروژه‌های عام‌المنفعه و امور زیرساختی است.

هم‌افزایی دستگاه‌ها به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و استانداری خراسان جنوبی در قالب این تفاهم‌نامه، نتایج موثری در رفع محرومیت از چهره استان به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست بر اقدامات موثر کمیته امداد در رفع محرومیت از چهره مناطق کم‌برخوردار استان تاکید کرد.

جواد قناعت از اقدامات این نهاد در راستای تحقق تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش مرزی درح نیز تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به شرایط خاص خراسان جنوبی، توسعه اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) را در محرومیت‌زدایی از چهره استان به‌ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار موثر خواند.

رئیس کمیته امداد کشور نیز در این دیدار گفت: پیگیری‌های مصرانه استاندار مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در زمینه محرومیت‌زدایی از چهره خراسان جنوبی قابل تحسین است.

سید مرتضی بختیاری با اشاره به اقدامات این نهاد در خراسان جنوبی، بر استمرار برنامه‌های حمایتی در راستای خودکفایی و استقلال مالی مددجویان کمیته امداد در این استان تاکید کرد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha