رونق اقتصاد بخش تعاونی در اسفند۱۴۰۲

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85451920
رونق اقتصاد بخش تعاونی در اسفند۱۴۰۲

تهران- ایرنا- بر اساس یافته‌های آماری در بخش تعاون، شامخ تعاون در اسفندماه ۱۴۰۲ با رقم ۵۳.۷۸ با افزایش نسبی در مقایسه با دی ماه (۵۱.۴۲)، بالاترین میزان این شاخص در تمامی دوره‌های برگزاری طرح را به ثبت رساند که بیانگر وضعیت رونق اقتصاد تعاون است.

به گزارش ایرنا از اتاق تعاون ایران، طبق نتایج حاصل از نظرسنجی فعالان اقتصادی بخش تعاون، شامخ کل در اسفند ماه ۱۴۰۲ با رقم ۵۳.۷۸ با افزایش نسبی در مقایسه با دی ماه (۵۱.۴۲)، بالاترین میزان این شاخص در تمامی دوره‌های برگزاری طرح را به ثبت رساند که بیانگر وضعیت رونق اقتصاد تعاون است (عدد شاخص کل بالاتر از ۵۰ است).

عدد شاخص رشته فعالیت‌های صنعتی بخش تعاون در اسفند ماه (۵۰.۴۴) در مقایسه با بهمن ماه (۵۱.۶۴) با کاهش ناچیز، در مرز رونق و رکود اقتصادی قرار دارد.

عدد شاخص رشته فعالیت‌های خدماتی بخش تعاون در اسفند ماه (۵۶.۲۱) در مقایسه با بهمن ماه (۵۱.۲۳) با افزایش قابل توجه، همچنان در وضعیت رونق اقتصادی قرار دارد.

عدم تغییر قابل توجه در رقم شاخص کل صنعت و رشد شاخص کل خدمات در بخش تعاون (همچون ماه گذشته) خصوصاً در گرایش‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، حمل و نقل و فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا؛ بیشترین سهم در افزایش عدد شاخص کل اقتصاد تعاون در دوره اخیر را داشته است.

افزایش مولفه‌های میزان فروش کالاها و خدمات و میزان سفارش‌های جدید مشتریان متاثر از افزایش فصلی شدت فعالیت‌ها در اسفند ماه (منتهی به تعطیلات نوروز) می‌باشد.

به گزارش ایرنا، شامخ یا همان شاخص مدیران خرید PMI شاخصی شناخته شده در سطح بین‌المللی است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا محاسبه و انتشار می‌یابد. هرچه عدد از ۵۰ بالاتر باشد نشانه رونق و هرچه رقم پایین‌تر از ۵۰ باشد نشانه رکود و انقباض در آن بخش تلقی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha