لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای مقابله با پیامدهای احتمالی باران و سیل

یزد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان، همه دستگاههای اجرایی و به ویژه نهادهای خدمات رسان آمادگی کامل را در سه روز پایان این هفته داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ابوالحسینی، یکشنبه شب در نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی که در جهان اتفاق افتاده مدل های بارش نیز در حال تغییر است و همه موظف هستند با توجه به هشدار های هواشناسی که صادر می شود آمادگی صددرصدی را داشته باشند.

وی ادامه داد: هیچگونه کوتاهی قابل پذیرش نیست و طی بارندگی هایی که از اسفند ماه سال گذشته تاکنون وجود داشته همه نقاط حادثه خیز مشخص شده و طی جلسات مکرر برای اصلاح و رفع خطر در این نقاط مصوباتی وجود داشته و باید اقدام می شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: مهم تر از برگزاری این جلسات ، انجام مصوبات است و در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مصوبه ای ۴۳ بندی به همه دستگاهها ابلاغ شد تا گزارش عملکرد خود را ارائه کنند اما تا امروز فقط ۴ فرمانداری و ۶ دستگاه اجرایی پاسخ داده اند و بقیه هیچگونه گزارشی ارسال نکرده اند.

ابوالحسینی ادامه داد: اینکه گزارش داده نمی شود یعنی کاری انجام نشده و هنگامی که کاری انجام نشود یعنی خطرات احتمالی هنوز وجود دارد و لذا در صورت هر گونه کوتاهی در انجام وظایف هر یک از دستگاههای اجرایی با بالاترین مرجع در هر نهاد اقدام قانونی انجام می شود و در این رابطه با هیچکس مماشات نمی شود.

وی افزود: با دستور استاندار یزد مقرر شد بندهای صورتجلسات به صورت مجزا و با مشخص شدن وظیفه هر دستگاه برای بالاترین مقام اجرایی ابلاغ شود همچنین اینکه در جلسات مدیریت بحران استان برخی از مدیران دستگاههای اجرایی حضور ندارند نیز مورد سئوال است .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: انصافا اقدامات قابل قبولی شده اما اطلاع رسانی عمومی و همچنین مسدود کردن راه هایی که خطر ساز بوده در صورت وقوع سیل کمترین کاری است که برای جلوگیری از خسارت می توان انجام داد همچنین ما باید آمادگی سیل مرداد ماه ۱۴۰۲ را داشته باشیم چون خطر سیل اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را داشتیم لذا همه آماده بودیم و اگر آماده نبودیم فجایع جدی اتفاق می افتاد.

لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای مقابله با پیامدهای احتمالی باران و سیل

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد نیز در این نشست گفت: از اسفندماه سال گذشته تا کنون تقریبا همه هفته بخش عمده ای از رودخانه های یزد درگیر بوده و بعضی از روستاها خرابی داشته است و لذا بسیاری از اقدامات باید قبل از وقع سیل برنامه ریزی و اقدام شود.

محمد علی ملک زاده افزود: انتظار داریم تا همه دستگاههای مرتبط وظیفه خود را به طور کامل انجام داده و پیگیری شود تا پاکسازی و بازدید از سیل بندها انجام شود البته از همه دستگاهها درخواست شده بود گزارشی از این اقدامات ارائه کنند که متاسفانه هنوز برخی از ادارات گزارشی نداده اند.

وی ادامه داد: جلسات ستاد بحران فقط برای عملکرد و نشستن و برخواستن نیست بلکه باید مصوبات و صورتجلسات هم پیگیری شود و هشدارهای زرد و نارنجی که توسط هواشناسی صادر می شود نشان از احتمال وقوع بالا دارد و لذا همه باید آمادگی صددرصدی داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت:هفته اول فروردین امسال بارندگی با دوره بازگشت ۲۰ ساله در استان یزد اتفاق افتاد و در آن موقع نیز هشدار نارنجی صادر شده بود و لذا همه دستگاههای اجرایی نسبت به انجام اقدامات اولیه و همچنین بررسی بیمه های حوادث و اصلاح متمم اقدام کنند تا در صورت نیاز با مشکل مواجه نشوند.

در این نشست که نزدیک به سه ساعت ادامه داشت تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط نیز گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه نموده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha