۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85452507
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبر: 85452507
۲ هزار میلیارد ریال برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال مالی جاری برای تکمیل طرح تنش آبی شهر طبس ابلاغ شد.

عباس سارانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس به منظور تامین بخشی از نیاز این شهر در افق ۱۴۱۰ به میزان حدود ۲.۱ میلیون متر مکعب در سال (معادل ۱۰۰ لیتر بر ثانیه)، در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی این طرح آبرسانی بیان کرد: مسیر انتقال آب از یکی از دشت‌های مجاور شهر طبس به طول ۳۲ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر آن اجرا شده‌ همچنین مناقصه خرید لوله با اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار و برنده نیز مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: خطوط جمع آوری به طول هفت کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول ۳۲ کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری شده در صورت تخصیص کامل اعتبار، طرح تنش آبی طبس تا پایان تابستان سال جاری تکمیل شود گفت: در مجموع برای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده‌ است.

سارانی عنوان کرد: خراسان جنوبی با تداوم خشکسالی‌های مستمر و کاهش ذخایر منابع آب زیرزمینی در چند شهر از جمله طبس دچار تنش آبی شده که با توجه ویژه دولت سیزدهم در حال تلاش هستیم در زمینه آب شرب، بخشی از مشکلات کم آبی این شهر کاسته شود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و سفر دوم استانی ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۱ انجام شد که مصوبات راهگشایی در حوزه زیرساختی و عمرانی برای این استان به همراه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha