نزاع و درگیری در مازندران پنج درصد افزایش یافت

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85452834
نزاع و درگیری در مازندران پنج درصد افزایش یافت

ساری - ایرنا- گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می‌دهد که آمار زد و خورد در استان طی سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ، پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران سال گذشته در استان ۱۹هزار ۲۵۷ نفر با یدیگر درگیری شدند که ۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن بودند.

بنابر این گزارش ،بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با سه هزار ۱۳۱ ، بابل با ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر و چالوس با یکهزار۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با ۳۷۱ نفرثبت شده است.

ساری مرکز استان مازندران با حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان پس از بابل با ۵۶۵ هزار نفر جمعیت است.

پزشکی قانونی مازندران بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی را موضوع پرونده نزاع و درگیری عنوان کرده است و یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه است.

طبق قانون افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند و در این مجموعه پزشکی هم بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی طول درمان صادر می شود.

کارشناسان قضایی معتقدند می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفت و گو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha