آیدین هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز در راههای ارتباطی طبق دستورالعمل اعلامی براساس آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، هر چند سال یک بار به روز رسانی میشود.
وی اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل آمار تصادفات در راهها به صورت متمرکز جمع بندی و شاخصهای آن استخراج میشود و اگر این شاخص از عدد مشخصی بالاتر باشد آن نقطه به عنوان نقطه حادثهخیز معرفی و برای رفع و اصلاح آن برنامهریزی میشود.
وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه ای طراحی کرده است که در این سامانه آمار تصادفات به صورت روزانه ثبت میشود، اضافه کرد: در سالهای گذشته ۲۵ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل شناسایی شده بود که از این تعداد ۲۳ نقطه حادثه خیز به طور کامل حذف و اصلاح شد و اصلاح ۲ نقطه دیگر نیز در حال اجرا است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل بیان کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده ۱۴ نقطه حادثه خیز در راههای ارتباطی این استان شناسایی شده که از این تعداد سه نقطه حادثه خیز به طور کامل ایمن سازی شده و تلاش میشود تا پایان شهریور ماه حداقل هفت نقطه و تا پایان سال جاری نیز تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و حذف شود.
هاشمی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در راههای ارتباطی استان اردبیل، ادامه داد: با تلاش پلیس راه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی تلاش میشود با ایمن سازی جادهها وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی استان کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در استان اردبیل دو طرفه بودن جادهها است، گفت: امیدواریم با تبدیل راه های دوطرفه به بزرگراه شاهد کاهش تصادفات به ویژه تصادفات رخ به رخ در استان باشیم.
وی با اشاره به هزینه بالای حفاظت و نگهداری راهها، افزود: حفاظت، نگهداری و ارتقای ایمنی راهها از اولویت های راهداری استان است و امیدواریم اعتبارات لازم برای نگهداری از راههای استان افزایش یابد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه سه عامل انسانی، جادهای و خودرویی در بروز تصادفات موثر هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید علاوه بر ارتقای ایمنی راه ها، فرهنگ رانندگی هم ارتقا یابد.
به گزارش ایرنا استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
نظر شما