آلمان کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85455585
آلمان کمک مالی به آنروا را از سر می‌گیرد

لندن – ایرنا – وزارت امور خارجه آلمان در پی انتشار گزارش تحقیقاتی که ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا را رد می‌کند، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک‌های خود به این سازمان بین‌المللی را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، این بیانیه که روز چهارشنبه یک نسخه آن در تارنمای دولت آلمان منتشر شد، می‌افزاید که برلین «با نزدیک‌ترین شرکای بین المللی خود برای پرداخت کمک‌های بیشتر به آنروا هماهنگی خواهد کرد.»

وزارت امور خارجه آلمان تصریح کرد: ما با ادامه همکاری های نزدیک، از نقش حیاتی و بی بدیل آنروا در مراقبت از مردم غزه حمایت می کنیم، زیرا سایر سازمان های کمک رسانی بین المللی نیز در حال حاضر به ساختارهای عملیاتی آنروا در غزه وابسته هستند.

در این بیانیه یادآوری شده است: گروه هفت در نشست ۱۹ آوریل تاکید کرد که آنروا و سایر آژانس های سازمان ملل باید بتوانند به طور کامل مأموریت خود را برای توزیع کمک های بشردوستانه در غزه اجرا کنند. نقش این تشکیلات با توجه به فاجعه انسانی جاری در غزه، مهمتر از همیشه است.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می گوید که [رژیم] اسرائیل مدرکی برای ادعاهای خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است. این گزارش می افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

در پی ادعاهایی که رژیم صهیونیستی اسرائیل در ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در حملات حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ مطرح کرد، یک گروه تحقیق ایجاد شد. در هفته های بعد، بسیاری از کشورهای حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشورها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا و فرانسه کمک های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به تازگی گفت که توقف این کمک ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است» و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha