سه‌هزار میلیارد ریال اعتبار فرهنگی دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دور دوم سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان اعتبار بی‌سابقه‌ای به بخش فرهنگ و هنر استان اختصاص یافت، گفت:در همین راستا سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیام احمدی روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان افزود: از این میزان اعتبار سهمی به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد که تلاش می‌شود در قالب آن برای مجتمع بزرگ فرهنگی استان که در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد در دست احداث است نیز اعتباری تخصیص یابد.

وی تکمیل مجتمع بزرگ فرهنگی استان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد را از مهمترین طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: در این مجتمع که به سه بخش تقسیم می‌شود، یک بخش آن به احداث کتابخانه عمومی اختصاص یافته است که تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از محل اعتبارات دور اول سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز برای احداث این مجتمع فرهنگی یک هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که از این میزان اعتبار در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

احمدی یادآور شد: امسال در بند ج تبصره سه قانون بودجه نیز مقرر شده تا پنج درصد اعتبارات تملک دارایی برای برخی اموراز جمله تکمیل کتابخانه‌های نیمه‌تمام اختصاص یابد که این مورد نیز به جد پیگیری می‌شود.

تحقق ۱۱۶ درصدی تخصیص اعتبار دور اول سفر در استان

سه‌هزار میلیارد ریال اعتبار فرهنگی دور دوم سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد


معاون هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به تحقق ۱۱۶ درصدی تعهدات دور اول سفر رییس‌جمهور در تخصیص اعتبارات، گفت: اگرچه عملکرد خوبی در این رابطه ثبت شد اما به سبب بند قانونی که نمایندگان مجلس آن را تصویب کردند طرح‌های کوچک از تخصیص اعتبار محروم ماندند که امسال این کاستی برطرف می‌شود.

اردشیر آذر افزود: به سبب همین بند قانونی بود که تامین خودرو برای اجرایی کردن مصوبه رییس‌جمهور در خصوص راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی سیار در استان معطل ماند و اعتباری برای این طرح ابلاغ نشد.

وی یادآور شد: با این وجود امسال برای این مصوبه اعتبار در نظر گرفته می‌شود و امید است به زودی محقق شود.

به گزارش ایرنا، دومین سفر رییس‌جمهور و تعدادی از وزرا به چهارمحال و بختیاری ۲۵ آبان‌ماه سال گذشته انجام شد که برای توسعه و آبادانی استان مصوبات مهمی به تصویب رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha