۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85456506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مُولدسازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های وزارتخانه اقتصاد است

اصفهان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مُولدسازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های این وزارتخانه است و شخص وزیر نیز در این زمینه تاکید ویژه دارد.

به گزارش ایرنا، طرح مُولدسازی دارایی‌های دولت در جلسه شصت و هفتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید که بر اساس آن دولت باید اموال بلااستفاده‌ یا اموالی که ارزش افزوده و بهره‌وری پایینی دارد و سال‌ها رها شده است و استفاده مطلوبی از آنها صورت نمی‌گیرد را شناسایی کند تا بهینه‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خواجه نائینی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، افزود: مُولدسازی تنها راه خروج از رکود تورمی است که بدون ایجاد تورم و افزایش هزینه‌های دولت، تحرکی موثری در اقتصاد بوجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: سرفصل‌ها و اولویت‌های مهمی در حکم وزیر امور اقتصاد و دارایی به مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی اصفهان وجود دارد که باید سرلوحه کار قرار بگیرد تا این استان در حوزه‌های اقتصادی با موفقیت بیشتری به کارهای خود ادامه دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: البته نظام مالی کشور از زمان مظفرالدین شاه، نقدی بوده و طرح مُولدسازی در دولت از حدود چهار سال پیش راه‌اندازی شد که نیازمند انجام کارهای فرهنگی است.

وی اضافه کرد: شورای معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی متشکل از ۴۰ نفر از جمله در حوزه‌های بورس، بانک ملی، بیمه ایران، خصوصی سازی، گمرک و سرمایه‌گذاری خارجی است که بسیاری از اینها در استان‌ها نماینده ندارند و بطور معمول در صورت پیش آمدن موضوع استانی در این موارد، مدیرکل استان باید آنها را پیگیری کند.

خواجه نائینی با بیان اینکه مدیران کل امور اقتصادی بعنوان نماینده وزیر و رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارتخانه محسوب می‌شوند، گفت: این وظیفه سنگینی است که بر عهده مدیران کل امور اقتصادی و دارایی در استان ها نهاده شده است که باید با دستگاه های تابعه استان تعامل و با مدیران آنها در تهران ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه تکریم و معارفه در نظام اسلامی برای همه مدیران، فرصتی برای استفاده از فکرها و ایده‌های جدید است، گفت: تعداد نیروی انسانی در اداره‌های کل امور اقتصادی و داریی اندک است و توجه به این افراد در پرداخت حقوق و تخصیص پاداش‌ها، باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه توجه به نیروهای متخصص موجب ارتقاء کیفیت عملکرد و جایگاه اقتصادی استان می شود، خاطرنشان کرد: فعالیت نیروی انسانی در وزارت اقتصاد بسیار تخصصی است و در هر دوره و دولتی کمتر از پنج درصد مجموعه این وزارت اقتصاد از بیرون وزارتخانه هستند و عمده فرایندها در این وزارتخانه از طریق نیروی داخلی انجام می شود.

در پایان این مراسم از بیش از ۲ سال خدمات «علیرضا عربها» تقدیر و «ناصر یارمحمدیان» بعنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان معرفی شد.

مُولدسازی دارایی‌های دولت از اولویت‌های وزارتخانه اقتصاد است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha