۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85456597
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واقعه ازدواج در خراسان شمالی ۱۳.۶  درصد کاهش یافت 

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبر: 85456597
واقعه ازدواج در خراسان شمالی ۱۳.۶  درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: ۶ هزار و ۸۶۵ واقعه ازوداج پارسال در استان ثبت شد که این رقم نسبت به سال ماقبل ۱۳.۶ درصد کاهش یافت. 

علی زاهدی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ ازدواج در استان در سال گذشته ۷.۴ درصد گزارش شد، بدان معنا که به ازای هر یکهزار نفر جمعیت استان ۷.۴ واقعه ازدواج ثبت شده است.

وی افزود: در کشور نیز شمار ازدواج های ثبت شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل ۹.۵ درصد کاهش دارد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج مردان در سال گذشته در استان ۲۹.۵ سال و در کشور ۳۱.۲ سال ثبت شده است.

وی افزود: میانگین سنی مردان در زمان ازدواج در شهرهای استان ۳۰.۱ و در روستاها ۲۷.۹ سال و در کشور در شهرها ۳۱.۵ و در روستاها ۲۸.۸ سال گزارش شد.

زاهدی نیا درباره سن زنان در زمان ازدواج در سال گذشته گفت: میانگین سنی زنان در زمان ازدواج در استان ۲۳.۸ سال و در کشور ۲۶.۳ سال است.

وی افزود: همچنین میانگین سنی زنان شهری استان در زمان ازدواج ۲۴.۶ و در روستاها ۲۱.۹ سال و این رقم در کشور در شهرها ۲۶.۷ و در روستاها ۲۳.۱ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی تصریح کرد: مردان و زنان در استان در زمان ازدواج جوان تر از میانگین کشوری هستند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha