امام جمعه کرمان: آمریکا انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: آمریکایی ها انگیزه ای برای پایان دادان به جنگ غزه ندارند، به همین دلیل هر قطعنامه ای را وتو می کنند تمام تلاششان را انجام می دهند تا آنچه در منطقه اتفاق می افتد، تحت مدیریت آنها باشد.

به‌ گزارش ابرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان در مصلای امام علی(ع) افزود: آنقدر جریان حقانیت فلسطین بر همه برملا شده که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ۱۲ رای مثبت از ۱۵ رای می آورد، اما آمریکا این رای را وتو می کند.

وی با بیان اینکه چرا آمریکا مخالف است تصریح کرد: زیرا مخالفت آمریکا با انسان و انسانیت است، در حالی که سال‌ها گفته می شد و تلاش می کرد آن را برملا نکند، اما این روزها برملا شد.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: ۲ پیام برای آنها وجود دارد، نخست اینکه سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند.

وی ادامه داد: پیام دوم اینکه بدانند به فضل خدا کشور فلسطین در آینده به رسمیت شناخته و حق مردم مظلوم فلسطین و غزه آنها گرفته خواهد شد، روزی که پیروزی نهایی حماس و جهاد فلسطین را جشن بگیریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین بیان کرد: روز ملی خلیج فارس یکی از روزهای ماندگار و تاریخی است که باید توجه داشته باشیم خلیج فارس برای همیشه همانطور که ادله تاریخی گواه و شاهد فراوان بر آن است، فارس خواهد ماند و این خلیج پرتلاطم فارس در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه هویت خود را با همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی گفت: سال‌ها از ابلاغ مفاد فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب می گذرد و الزاماتی در این مواد وجود دارد که بخشی متوجه دولت ها و بخشی متوجه دستگاه قضایی است؛ هم باید گلوگاه های فساد بسته شود و هم اگر جایی فساد اتفاق افتاد نیز باید با شدت با آن برخورد کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به فرا رسیدن روز شوراها افزود: یکی از بخش هایی که جمهورِ جمهوری اسلامی را پررنگ می کند، حضور مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخاب کسانی که مستقیم شهرها و روستاها را اداره کنند، است.

وی در ادامه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار داشت: فعالیت کارگران چرخ های مهم اقتصاد کشور را با سرعت هرچه تمام تر به حرکت در می آورد و نیروی انسانی فعال، کارآمد، با انگیزه و امیدوار می تواند اقتصاد کشور را متحول کند تا کشور به لحاظ کمیت و کیفیت در عرصه کار ارائه خدمت و حرکت اقتصادی در رقابت حضور فعال و جدی داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: زمانی این اتفاق مبارک در کشوری رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر و اعتراضات کارگران به وسیله کارفرمایان و ناظران توجه جدی شود تا حقی و حقوقی از کارگر تضییع نشود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به فرا رسیدن و تبریک روز معلم بیان کرد: توجه جامعه به کلاس درس و رفتار و گفتار معلمان است و پیشرفت یک کشور در سه عرصه بسیار مهم و حساس مقدور است.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: اولین عرصه دانایی است و کشوری پیشرفت خواهد کرد که دانایی های آن در تخصص ها و موضوعات مختلف در طراز و سرعت پیشرفت قرار گیرد.

وی افزود: ویژگی دوم توانستن است و تنها دانایی کافی نیست، بلکه باید دانایی تبدیل به توانایی و عمل شود، کشور دانا و توانا در عرصه پیشرفت می درخشد و پیشتاز می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: محور سوم که به دانایی و توانایی قدرت می دهد و مدیریت می کند، تعهد است و بخش عمده هر سه محور در کلاس درس و تعلیم و تربیت رقم می‌خورد، لذا نقش معلم بسیار حساس است و روز معلم بر معلمان با انگیزه، مجهز، آماده، دلسوز، مکتبی، انقلابی، مدبر و موفق در عرصه تعلیم و تربیت مبارک باد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی مطبوعات تصریح کرد: در بخش مطبوعات که فکرها و ذهن‌ها را شکل می دهد و با روایتگری، ذهن ها را مدیریت و بر دل ها می تواند حکومت کند با یک عرصه بسیار حساس مواجه هستیم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: امروز چه بخواهیم و نخواهیم مطبوعات و رسانه ها به ۲ بخش تقسیم می شوند که در دستور کار یک بخش، پنهان کردن واقعیت، کوچک کردن و کم اهمیت کردن مسائل بزرگ و حساس و بزرگ نمایی مسائل کوچک و کم ارزش، دروغگویی و دروغ پراکنی در دستور کار خودشان است و برای این ماموریت میلیاردها دلار در جای جای جهان امروز هزینه می کنند.

وی افزود: در مقابل این جبهه عظیم، حجیم و نااهل مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار، انسان دوست، متعهد و از خودگذشته قرار دارند، با وجود عده و تعداد در این ۲ جبهه در صحنه جنگ تمام عیار همخوانی ندارد و در صف آرایی نامتوازن هستند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اما جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه توانسته در دنیای امروز موفق شود تا جبهه حجیم و گسترده مطبوعات ملحد و نااهل را شکست دهد که حاصل شکست را در خیابان های لندن، آمریکا و اروپا مشاهده می کنید، آنجا که پرچم فلسطین، غزه و دفاع از مظلوم در خیابان ها حمل می شود.

وی تصریح کرد: جریان حجیم رسانه ای منحط همه تلاش برای پنهان کردن واقعیات را به کار گرفته و از حدود ۳۶ هزار شهید غزه که عمدتا کودک و زن هستند را با پنهان کاری عبور کرد.

امام جمعه کرمان گفت: اما شاهدیم این جبهه موفق و پیروز در میدان است که امیدواریم این پیروزی به بیداری دل‌ها شود و جهان یکپارچه تبدیل به دفاع از مظلوم و عدالت تا بستر برای ظهور فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha