دستگاهها باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های دولتی و عمومی در راستای تسهیل ازدواج آستان باید ۲۰ درصد از امکانات و ظرفیت‌های خود را رایگان در اختیار زوج‌های جوان قرار دهند.

به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه این موضوع مصوبه شورای عالی جوانان است ، افزود: در این بین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ها مکلفند برای برپایی ازدواج آسان اماکن و سالن‌های خود را در اختیار جوانان قرار دهند.

ابراهیمی اظهار کرد: ترویج ازدواج آسان یک ضرورت است که نیازمند ورود بیشتر و جدی تر تمامی نهادها و ادارات می باشد.

وی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین ازدواج اضافه کرد: لازم است به صورت ساماندهی شده مجمع خیرین ازدواج در استان تشکیل شود تا در اوایل زندگی خیرین با حمایت مادی و تامین مسکن، زوجین را در زندگی مشترک یاری دهند.

ابراهیمی همچنین گفت: مراکز مشاوره غیر مجاز و بدون مجوز شناسایی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم با ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در بخش‌های مختلف جوانان گفت: در طی سال گذشته بیش از ۲ هزار نفر در مراکز مشاوره ازدواج تحت پوشش ، مشاوره رایگان پیش، حین و بعد از ازدواج دریافت کرده اند.

سجاد بیرامی با اشاره به اینکه هفته ازدواج و خانواده امسال از ۱۹ تا ۲۵ خردادماه با برنامه‌های متنوع برگزار می شود، اظهار کرد:
طرح " وصال شیرین " که مبنای آن ارزان سازی ازدواج برای جوانان است را با همکاری یکی از سمن‌های جوانان امسال اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: بر همین اساس سامانه‌ای طراحی شده که طی آن خدمات ارزان به جوانان در شرف ازدواج ارائه خواهد شد، این خدمات ارزان ازدواج شامل ۱۳ مورد از جمله: گل فروشی، لباس فروشی و سایر خدمات است و در این سامانه، شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه هم برای جوانان وجود دارد.

بیرامی اضافه کرد: برای توسعه فرهنگ ازدواج آسان برای جوانان نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم و رسانه‌ها و خبرگزاری ها هم باید در مسیر فرهنگ سازی برای ازدواج آسان حرکت کنند.

وی با بیان برنامه‌های مصوب هفته ازدواج گفت: سال گذشته در ۹شهرستان آذربایجان غربی برای ۲۸۷ زوج جشن‌های وصال را برگزار کردیم و امسال در ۱۷ شهرستان استان این جشن‌ها برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha