۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85459503
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۵ میلیون واحد مسکونی دارای کد پستی ۱۰ رقمی شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور گفت: ۶۵ میلیون واحد مسکونی، تجاری و اداری شهری و روستایی در راستای اجرای طرح ملی "جی نف" دارای کد پستی ۱۰ رقمی شد.

به گزارش ایرنا، جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد. همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: اجرای طرح ملی "جی نف" تمامی اماکن مسکونی، اداری، تجاری و سایر مکان ها دارای یک آدرس استاندارد و منحصر به فرد خواهند شد که قابلیت اتصال نشانی توصیفی و هندسی را برای کاربران فراهم می کند.

وی افزود: تمامی آدرس ها در سطح کشور استاندارد و دستگاه های خدمات رسان و غیر خدمات رسان بخش های مختلف می توانند برخط آدرس بدون خوداظهاری مشتریان را فراهم کنند.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور تصریح کرد: استقرار این بانک اطلاعاتی و با اضافه شدن بانک های اطلاعاتی ارزش افزوده خاصی برای ایجاد برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان ها و دستگاه ها فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی جی نف از سال ۹۶ آغاز و برنامه ریزی شده بود که تا ۱۴۰۰ تمام شود اما به دلایل مشکلاتی تاکنون باقی مانده است.

ربانی یادآور شد: برنامه ریزی شده است که تمام نقاط شهری سطح کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری به آدرس هندسی متصل شوند و تمامی آدرس های روستایی نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد شد.

بانک اطلاعاتی ۳۷ هزار روستا آماده بهره برداری

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در ادامه از بهره برداری بانک اطلاعاتی ۳۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و گفت: تعدادی از اماکن سطح کشور با نام محله و بدون پلاک هستند که شهرداری ها و دهیاری ها باید هرچه سریعتر نسبت به پلاک گذاری این اماکن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از اماکن کشور بدون پلاک آبی شهرداری و دهیاری هستند گفت: نبود پلاک باعث چالش و مشکل خواهد شد در این خصوص باید تلاش ها مضاعف شود چرا که اجرای کامل پروژه ملی GNAF فرصت خدمت‌گذاری الکترونیکی برای تمامی مردم فراهم خواهد کرد.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور در سفر یک روزه خود به استان خراسان شمالی در کارگروه تخصصی پروژه اقتصاد مقاومی پروژه ملی GNAF در استانداری خراسان شمالی حضور داشت و همچنین در جلسه شورای اداری شرکت پست استان نیز شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha