۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85251274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان جابجایی مرسوله پُستی در خراسان‌شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- مدیر کل پست خراسان شمالی گفت: ۵۲۰ هزار و ۱۱۷ هزار مرسوله در نیمه نخست سالجاری توسط پست استان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافت.

رامین خرمی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست برگزار شد اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال ۴۷۰ هزار و ۱۷۴ مرسوله در استان جابه جا شده بود.

وی افزود: خدمات پستی شامل خدمات فیزیکی و الکترونیکی است که سرانه ترافیکی این خطه نیم مرسوله است.

خرمی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مرسولاتی که در خراسان شمالی جا به جا شده خدمات قرار دادی است که برای دستگاه های مختلف از جمله حج و زیارت، راه و شهرسازی و سایر سازمان ها انجام شد و ۲۰ درصد نیز مربوط به افرادی است که برای دریافت خدمات به پست مراجعه می کنند.

مدیر کل پست خراسان شمالی تصریح کرد: در سال جاری ۳۰ هزار گذرنامه زیارتی توسط پست استان در سطح شهرها و روستاهای این استان توزیع شد.

وی بر تجارت الکترونیکی تاکید کرد و افزود: در استان حدود ۳۰۰ شرکت و واحد تولیدی وجود دارد که تولیدات خود را از طریق پست جا به جا می کنند که از این تعداد ۲۰ واحد فعال هستند و روزانه محصولات خود را از طریق پست به دست مشتریان می رسانند.

خرمی خاطرنشان کرد: جا به جایی از طریق پست بسیار کم هزینه برای واحدهای تولیدی، مشاغل خانگی و شرکت ها کوچک کمک رسان است که این مهم در استان روند رو به رشدی دارد.

وی تصریح کرد: روزانه بین پنج تا ۱۰ هزار مرسوله از طریق فضای مجازی خریداری و در استان جا به جا می شود.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر رییس جمهور

مدیر کل پست خراسان شمالی گفت: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر به این اداره کل اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد آن جذب و هزینه شد.

خرمی، این میزان اعتبار را برای ایجاد استانداردسازی ساختمان های اداره پست از جمله ایجاد رمپ، ساخت سرویس بهداشتی مناسب، توسعه سکوی بار انداز و سایر موارد ذکر کرد.

وی بر اجرای پروژه ملی جی نف (استاندارد سازی آدرس های پستی) در استان تاکید کرد و افزود: تاکنون عملیات ژئو کدسازی (جا نمایی اطلاعات ساختمانی یا کد جغرافیایی بر روی نقشه) برای ۹۱.۵ درصد استان انجام شده است که تاکنون ۸.۵ درصد نیز باقی مانده است که تا سال آینده باید به پایان برسد و در این خصوص تفاهم نامه هایی نیز برای اجرا داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون دراستان پلاک هوشمند نصب نشده است افزود: در این راستا اقداماتی انجام شده است و همکاری شهردایر ها و سازمان های مرتبط را می طلبد.

خرمی خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۷ شهر استان نیز ۱۹ شهر ژئو کد در سامانه جی نف اجرا شده که تمامی اطلاعات ساکنان به روز رسانی شده است.

در استان خراسان شمالی ۹ دفتر دولتی، ۳۷ دفتر پیشخوان، ۱۴ نمایندگی قبول مرسولات شهری و ۲ نمایندگی و ۲ نمایندگی قبول روستایی به هم استانی ها خدمت ارایه می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha