امام جمعه قصرشیرین: مرز خسروی برای افزایش تردد زائران اربعین آماده شود

قصرشیرین - ایرنا- امام جمعه قصرشیرین با اشاره به پیش بینی افزایش ۵۰ درصدی تردد از مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین، از مسوولان خواست زیرساخت های لازم در این مرز را برای تردد زائران آماده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین از مسوولان ملی و استان کرمانشاه خواست نسبت به اتمام پروژه های ناتمام در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی تا شروع مراسم اربعین اقدام کنند.

وی همچنین خواستار جانمایی مواکب، تسهیل در عبور از مرز بدون ازدحام و توسعه پارکینگ ها شد.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خطیب جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه هایش گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم در گرو تهیه و تدارک نقشه روشن و اقدام های نقطه زن از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت خانه های اقتصادی بر علیه سوداگران امنیت اقتصادی ایران و کاهش بدون مماشات فراز و فرودهای آزار دهنده بازار پول و سرمایه است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی که توطئه های اقتصادی دشمن را برهم ریخت و به تغییر و تعویق انداخت، افزود: اکنون با تجربه موفق، قوای سه گانه و همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، وعده صادق اقتصادی را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: وعده صادق نشان منطق مقاومت و هجوم بر دشمن، نه تنها موجب کاهش تنش اقتصادی می شود بلکه به ثبات بازار کمک می کند و به خاطر امنیت و بازدارندگی ایجاد شده، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری بیشتر تشویق می کند.

خطیب جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرصت های ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران به عنوان بزرگ ترین رویداد تجاری کشور در حوزه صادرات، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای آفریقایی است ، قاره ای که نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا را در خود جای داده است.

وی همچنین با اشاره به خیزش بزرگ دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و جنایات بی حد و حصر این رژیم نامشروع در نوار غزه ، تاکید کرد: این خیزش نقش بسزایی در خلق و استمرار موازنه ای جدید بر اساس قدرت آگاه سازی جهانی ایفا کرده است.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: آگاهی دانشجویان آمریکایی - اروپایی نسبت به ظلم مستمری که به فلسطینیان در طول تاریخ رفته اهمیت مقوله جهاد تبیین را در جهان مشخص می سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha