علی محمد روستا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: تقاطع گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت پرحادثهخیزترین تقاطع در سطح استان است که شروع عملیات اجرایی تقاطع گندیخوری بهصورت رسمی آغاز شد.
وی افزود: این پروژه حساس زیرساختی افزون بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد، بیش از ۲۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و بیش از ۲۰ هزار متر مکعب بتنریزی در این پروژه انجام میگیرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معارضات این پروژه، تصریح کرد: جابجایی پایههای برق فشار قوی باید انجام گیرد، معارضات زمینهای بالادست این نقطه را داریم که مقداری از این زمینها تملک شده و مقداری هم در دست اقدام است.
وی ادامه داد: با اجرای این تقاطع مسیر ورودی روستای گندیخوری با مشکل مواجه میشود، باید در نقشه این تقاطع اصلاح صورت بگیرد و مسیر فرعی برای جاده روستا فراهم شود.
روستا گفت: این پروژه در ادامه تکمیل پروژه پاتاوه دهدشت است، همینطور انتهای این پروژه تقاطع سوق را داریم که یک زیرگذر و روگذر برای آن پیشبینی شده و به زودی به مناقصه میرود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردمی که از این مسیر عبور می کنند در خواست، به تابلوهای هشدار دقت کنند تا سفر ایمنی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پیش از این گزارش ساماندهی تقاطع گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت با ۸۴۰ میلیارد ریال به مناقصه رفته که تا یک هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.
طبق اعلام معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در هفت ماه امسال تصادفات منجر به فوت در استان افزایش داشته است و یکی از عوامل افزایش حوادث رانندگی جاده جدید پاتاوه به دهدشت بوده که فاقد برخی از علائم راهنمایی و رانندگی است و دارای نقاط حادثه خیز خطرناکی از جمله تقاطع گندی خوری است.
مزیت های جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در یک نگاه
این جاده بخشی از جاده شهرضا به بهبهان است و اثر اقتصادی بالایی در سطح ملی خواهد داشت. این محور کوتاه ترین جاده برای صادرات و واردات کالا از سمت جنوب کشور به مناطق مرکزی است.
طول این مسیر نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر کوتاه تر می شود و ۲ ساعت از زمان مسیر کم می شود که امتیاز بسیار بزرگی است. چشم اندازهای طبیعی بسیاری نیز در این جاده وجود دارد و بیش از ۱۰۰ کیلومتر جاده در کنار رودخانه مارون است.
مزیت مهم این جاده برای استان این است که شهرستان های جنوبی همچون لنده، بهمئی، کهگیلویه و چرام به راحتی به مرکز استان ارتباط می گیرند و به مرکز کشور هم مسیرشان کوتاه تر می شود.
حدود ۶۰۰ روستا و تعدادی شهر در کنار این جاده وجود دارد که دسترسی بهتری به مرکز استان پیدا می کنند و از بن بست خارج می شوند.
نظر شما