رسانه‌ها به تعمیق فرهنگ انجام کارهای خیر در جامعه کمک کنند

کرمانشاه- ایرنا- رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت ۹۰ درصدی این مجمع در پروژه‌های تجهیز، ساخت و تعمیر مدارس استان، از رسانه‌ها خواست به تعمیق فرهنگ نیک انجام کارهای خیر در جامعه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «غلامحسین افتخاری» روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان که در سرسرای اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه برگزار شد؛ به فرهنگ غنی کار خیر در جامعه کرمانشاه مانند ساخت مسجد، حسینه، مسافرخانه برای زوار، پل، جاده و مراکز درمان در گذشته اشاره کرد که هنوز مردم از کار خیر آنها بهره‌مند و استفاده می کنند.

وی همچنین به واگذاری ۳۵ باب منزل توسط بانوان خیر کرمانشاهی برای ایجاد مدرسه و فضای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: رسانه ها کمک کنند مردم آگاهی و اطلاع یابند که با پول نذورات، خیرات و هزینه فاتحه جشن های خود می توانند در انجام کارهای خیر ماندگار مانند مدرسه و مراکز درمانی کمک کنند.

افتخاری بیان کرد: تجربه کشورهای پیشرفته ثابت کرده هرچقدر بر فرهنگ و آموزش سرمایه گذاری کنیم، زندگی در جامعه خوب و با رفاه تر خواهد بود وگر نه؛ در دایره فقر، بیکاری و معضلات اجتماعی گرفتار خواهیم شد.

بخش های تجاری، صنعتی استان در کارهای خیر بیشتر وارد شوند

رییس مجمع خیرین مدرسه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی از بسیاری از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان در امر مدرسه سازی و فضاهای آموزشی، از برخی واحدهای دیگر که رشد و پیشرفت خود را مدیون سرمایه های این استان هستند خواست در راستا اجرای مسوولیت اجتماعی خود در انجام کارهای خیر مانند مدرسه سازی فعالتر عمل کنند.

افتخاری همچنین از برخی از ادارات، نهادها و دستگاه ها اجرایی خواست در حوزه خود بیشتر به مدرسه سازان کمک کنند.

وی در ادامه به طرح مدرسه یاری خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: سال گذشته خیرین در این طرح ۵۰۰ میلیون تومان لباس، کفش و لوازم تحریر کمک کردند و در بسیاری از موارد خیرین کمک های کردند که راضی به بیان آن نیستند.

این خیر کرمانشاهی در بخش پایانی سخنان خود، از مسوولان استان خواست به تجهیزات و تکمیل امکانات هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان بیشتر توجه کنند زیرا کسانی در استان صاحب مهارت شوند در آینده براحتی شغل بدست می آورند و بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha