۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85478718
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشن گرامیداشت دهه کرامت در حسن آباد فشافویه برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85478718
جشن گرامیداشت دهه کرامت در حسن آباد فشافویه برگزار شد

شهرری-ایرنا-جشن گرامیداشت دهه کرامت با تجلیل از دختران برگزیده شهرحسن آباد فشافویه و حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، شیرزاد یعقوبی شهردار حسن آباد فشافویه در این مراسم با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهارداشت: حضرت معصومه (ع) الگوی خوبی برای دختران مسلمان است و دختران در سبک زندگی و سیره آن بزرگوار تدبر و تحقیق کنند.

جشن گرامیداشت دهه کرامت در حسن آباد فشافویه برگزار شد

وی افزود: شهرداری علاوه‌ بر فعالیت‌های متعدد عمرانی، خدمات‌رسانی در بُعد فرهنگی نیز در ایجاد شور و نشاط اجتماعی نقشی ویژه دارد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در شهرداری همواره تلاش کرده‌ایم تا در راستای ایجاد امیدآفرینی و نشاط اجتماعی حرکت کنیم.

جشن گرامیداشت دهه کرامت در حسن آباد فشافویه برگزار شد

به گزارش ایرنا، حضرت معصومه در ۲۸ سالگی و در روز دوازدهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری در شهر قم چشم از جهان خاکی فرو بست که امروز بارگاه ملکوتی و مرقد مطهرش همچون خورشیدی در قلب شهرستان قم و کشور ایران می درخشد و همواره فیض بخش و نور افشان دلها و جان های تشنه معارف حقانی است.

آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه ای از وجود حضرت زهرا سلام الله علیها بود و در طهارت نفس امتیازی خاص و بسیار والاداشت که امام هشتم برادر تنی آن حضرت او را (که نامش فاطمه بود) معصومه خواند و فرمود، «مَن زارَ المَعصُومَهَ بِقُمّ کَمَنْ زارَنی؛ کسی که معصومه علیها سلام را در قم زیارت کند، مانند آن است که مرا زیارت کرده است».

روز اول تا یازدهم ذی‌ القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه و نخستین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت نور بی پایان طوس حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

شهر حسن آباد فشافویه در جنوب شهرستان ری در استان تهران قرار دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha