فارس سیاه‌پوش مردی از جنس خدمت؛ ارمغان سفرهای شهید آیت الله  رئیسی به فارسی‌ها چه بود؟

شیراز-ایرنا- سفر برای او معنای خدمت و خدمت‌رسانی داشت، گوشه گوشه ایران را متواضعانه و متعهدانه در می‌نوردید تا نقش امید بر قلب‌های آکنده از درد مردم بزند و در نهایت، شهادت قسمتش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از دست دادن غیرمنتظره‌اش در مسیر خدمت غمی بزرگ شد که بر دل و چهره یک سرزمین نشست و یک ایران را سیاه‌پوش کرد؛ تا لحظه شهادت با مردم و در میان مردم ماند، رفته بود تا با کوله‌باری از رهاوردهای سفر به آذربایجان شرقی بارقه‌های امید و امیدواری را در دل مردم این خطه زنده کند.

این نخستین و تنها سفر او با هدف خدمت‌رسانی نبود، رییس دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن این دولت سفرهای استانی‌اش را با هدف حل دغدغه‌های مردم در مناطق مختلف کشور آغاز کرد؛ سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی او از مراکز استان‌ها تا دورافتاده‌ترین و نقاط ایران اسلامی رهاوردهای ارزشمندی برای مردم به همراه داشت که نمونه آن فهرست بلندی از مصوباتی بود که سفر نخستش برای فارس به ارمغان آورد.

۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ بود که رییس دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود به فارس آمد، سفری که با تصویب ۱۴۲ پروژه با اعتباری ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان همراه بود.

طولی نکشید که دومین سفر رئیسی و اعضای دولت مردمی به این استان با هدف پیگیری مصوبات سفر اول و بررسی مشکلات مردمی در مناطق مختلف فارس در پاییز سال ۱۴۰۲ انجام شد؛ رئیس جمهور و اعضای هیات دولت طی روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه سال ۱۴۰۲ و در دور دوم سفرهای استانی میهمان مردم استان فارس بودند.

این سفر نیز دستاوردهای قابل‌توجهی را به دنبال داشت؛ افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بزرگترین آزادراه کشور که حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه مسیر شیراز تا اصفهان را کوتاه و حداقل کاهش ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت را به دنبال دارد، از مهمترین دستاوردهای این سفر بود.

فارس سیاه‌پوش مردی از جنس خدمت؛ ارمغان سفرهای شهید رئیسی به فارسی‌ها چه بود؟

دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به فارس را می‎توان سفری پربرکت برای حوزه بهداشت و درمان این استان نیز به شمار آورد؛ گواه این گفته افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی رستم به دست رئیس جمهور بود که رنج سفر را از گردن بیماران این شهرستان محروم تا اندازه زیادی برداشت.

رئیس جمهور در آیینی ویدئوکنفرانسی هم چندین پروژه بهداشت و درمان دیگر فارس را همزمان با بیمارستان رستم افتتاح کرد؛ یکی از این پروژه‌ها بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی فسا بود با زیر بنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع بهره‌برداری شد.

بهبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان فارس در مصوبات دور دوم سفر آیت‌الله رئیسی به این استان ادامه یافت و به گفته نماینده مردم آباده، بوانات خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۵۰ تختخوابی قادرآباد خرمبید از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در میان این مصوبات به چشم می‌خورد.

در این سفر همچنین ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صبح دومین روز از سفر اخیر رئیس جمهور به فارس طلوعی برای آبرسانی پایدار به کلانشهر شیراز بود، جایی که خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز بهره‌برداری شد و این یکی از خدمات جهادی در آبرسانی به این استان پهناور و جنوبی بود.

اما جهاد آبرسانی در فارس در قالب مصوبات دومین سفر رئیس جمهور سیزدهم نیز تداوم یافته است.

در میان مصوبات دومین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به فارس چندین مصوبه هم برای آبادانی روستاها و خدمت‌رسانی به آنها به چشم می‌خورد.

از دیگر اتفاقات خوبی که در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی رقم خورد افتتاح ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس بود.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه های روستایی می‌شد.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار شد.

فارس سیاه‌پوش مردی از جنس خدمت؛ ارمغان سفرهای شهید رئیسی به فارسی‌ها چه بود؟

سفر رییس جمهور به فارس پر از اتفاقات خوب مردمی بود؛ در این سفر دستور آغاز روند درمان «محمدطاها آرمند» نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در استان فارس هم که طی یک حادثه آتش سوزی جان چهار نفر را نجات داده بود، از سوی او صادر شد، نوجوانی که سال ۱۳۹۹ وقتی همراه چهار کودک دیگر در یک خودرو ون بودند، در پی وقوع آتش سوزی داخل خودرو جان چهار نفر را نجات داد اما خودش از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی شد.

او و خانواده اش در طول این مدت پیگیری های زیادی برای رسیدگی به درخواست های خود داشتند که آن طور که باید تا کنون به نتیجه نرسیده بود تا اینکه در دومین سفر آیت الله رئیسی به استان فارس که ۲۰ مهر ماه امسال انجام شد، تصمیم گرفت درخواست هایش را با رئیس جمهور درمیان بگذارد و پس از پایان سخنان دکتر رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خود را با هر مشقتی بود به تیم همراه رساند.

حضور او باعث جلب توجه رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور شد و علی رغم اینکه تلاش خانواده اش برای دسترسی به همراهان رئیس جمهور به نتیجه نرسیده بود، با همراهی حجت الاسلام احمد صالحی مادر او نیز دعوت و در حضورش از حرکت شجاعانه این نوجوان ۱۱ ساله فداکار قدردانی شد.

و در نهایت در فاصله کمتر از یک ماه بعد از دستور رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت درمان این قهرمان ملی، او به همراه خانواده اش به تهران دعوت شدند و نخستین مرحله از درمانش زیر نظر کادری مجرب از پزشکان در یکی از تخصصی ترین مراکز درمان سوختگی با انجام مرحله اولیه لیزردرمانی آغاز شد.

سفر رئیس جمهور سیزدهم به فارس و دیدارهای میدانی او همچنین راه گشایشی شد تا گره پر پیچ و کهنه از کار مادر شهید قاسم‌علی احمدی که به گفته خودش ۱۵ سال به دلیل ناهمواری مسیر نتوانسته‌ بود به سر مزار پسرش برود باز شود.

در دومین سفر آیت‌الله رئیسی به فارس بسیاری از وزیران و روسای سازمان‌ها نیز او را همراهی کردند تا هر یک به عنوان نماینده رئیس جمهور به یک یا ۲ شهرستان این استان سفر کند و افزون بر افتتاح یا بازدید و بررسی طرح‌ها، مسائل و مشکلات توسعه و آبادانی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای هیات دولت در جریان این سفر به استان فارس با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم و منطقه را به نمایندگی از رییس جمهور بررسی و پیگیری کردند.

این سفرها به شهرها و استان‌های مختلف کشور ادامه یافت و سرانجام رییس دولت سیزدهم پس از پشت سر گذاشتن روزها خدمت‌رسانی بی‌وقفه در شامگاه یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه به شهادت رسید.

او آسمانی شد اما بدون شک تفکرش هر روز در دل و ذهن مردم زاده می‌شود و راهش در مسیر بی‌انتهای خدمت ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha