کشف پنج تُن آجیل و هشت هزار بسته تنباکوی قاچاق در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - کشف حدود پنج تُن آجیل خارجی و بیش از هشت هزار بسته تنباکوی قاچاق از تازه‌ترین توفیقات پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ روز دوشنبه با اشاره به تشکیل این ۲ پرونده گفت: چندی پیش ۲ دستگاه خودروی شوتی در حال تخلیه محصولات دخانی غیرمجاز در محله صالح آباد بودند که با اشراف اطلاعاتی پلیس و حضور در صحنه مشخص شد کالاها فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری ادامه داد: کالاها شامل هشت هزار و ۲۰۸ بسته معادل ۵۱۶ کیلوگرم تنباکو محصول کشور امارات بود که پرونده مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی یادآور شد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

کشف پنج تُن آجیل و هشت هزار بسته تنباکوی قاچاق در تهران

سرهنگ افشاری همچنین از کشف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در عملیات توقیف یک دستگاه کامیونت خبر داد و گفت: ماموران حین گشت زنی و کنترل معابر عمومی در محدوده خیابان مولوی به یک دستگاه خودرو کامیونت حاوی خشکبار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: چهار هزار و ۹۳۹ کیلو آجیل خارجی قاچاق فاقد بارنامه، مجوز قانونی و کمرگی در بازرسی از این خودرو کشف و توقیف شد.

وی ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در این عملیات را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این عملیات راننده خودرو دستگیر و با مقر پلیس منتقل شد.

سرهنگ افشاری یادآور شد: متهم در پی جویی های پلیسی اظهار کرد که محموله خودرو را از استان اصفهان بارگیری کرده و با دریافت کرایه مقرر بوده به یک واحد صنفی در خیابان مولوی تهران تحویل دهد که قبل از تحویل دادن کالا، خودرو توقیف شد.

وی این را هم گفت: کشف جزییات مربوط به این پرونده ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha