کاروان پیاده عاشقان روح الله از آستارا عازم مرقد امام راحل شد

آستارا - ایرنا - کاروان پیاده عاشقان روح الله، عصر جمعه از آستارا عازم مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل(ره) شد.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا در حاشیه بدرقه کاروان پیاده حرم امام خمینی(ره) در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: مشتاقان زیارت مرقد حضرت امام(ره) در قالب یک کاروان ۲۰ نفره راهی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شدند.

سرهنگ بهزاد قنبری افزود: این افراد ابتدا به شهر رشت رفته و با دیگر عزیزانی که قرار است از استان گیلان به این سفر معنوی اعزام شوند ملحق شده و سپس از محل گلزار شهدای رشت راهی حرم مطهر امام خمینی(ره) خواهند شد.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا ادامه داد: در چند روز آینده پنج دستگاه اتوبوس متشکل از ۱۲۰ نفر از مردم شهرستان آستارا نیز به سمت حرم امام راحل عزیمت خواهند کرد و در روز ۱۴ خرداد به این عزیزان ملحق خواهند شد.

قنبری خاطرنشان کرد: زائران کاروان صبح چهاردهم خرداد در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در حرم مطهر، شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اعضای این کاروان زیارتی است.

سال هاست به عشق امام راحل به این سفر می رویم

سرپرست کاروان اعزامی پیاده به حرم امام خمینی (ره) آستارا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: بیش از ۳۰ سال است که به عشق امام راحل و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب به این سفر معنوی می رویم.

ابراهیم پورحنیفه افزود: بعد از رحلت امام خمینی(ره) با تنی چند از دوستان تصمیم گرفتیم تا جهت تجدید میثاق با امام راحل و آرامش قلبی خود که در غم فراغ یار می گریستیم پیاده از شهر رشت به مرقد امام خمینی(ره) برویم تا به دشمنان هم نشان دهیم که فاصله برای ما مطرح نیست و از هرجایی که لازم باشد حتی پای پیاده به دیدار یار می رویم.

وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته از جای جای استان گیلان به این کاروان ملحق خواهند شد و مسیر را از امروز چهارم خرداد آغاز می نماییم و با گذشتن از استان های قزوین و البرز وارد استان تهران می شویم.

وی خاطرنشان کرد: ما معمولا وقتی به تهران وارد می شویم به جماران می رویم و آنجا را زیارت می نماییم و سپس به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جهت تجدید دیدار و میثاق می رویم.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha