۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85576487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ بازرسی مشترک از دفتر مشاوران املاک بجنورد انجام شد

بجنورد-ایرنا- معاون مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ بازرسی مشترک به منظور ساماندهی مشاوران املاک با همکاری دستگاه های نظارتی از ابتدای امسال تاکنون از املاک بجنورد انجام شد.

حمیدرضا کفاش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۳ مورد تخلف بنگاه‌های معاملاتی املاک در این مدت شناسایی شد و ۲۹۲ میلیون ریال جریمه شدند.

وی افزود: ۲۴ گروه متشکل از چهار دستگاه اصلی راه و شهرسازی، اتاق اصناف، دادگستری و اداره صنعت، معدن و تجارت بر مشاوران املاک بجنورد نظارت دارند و بازرسی های خود را به موقع انجام می دهند.

معاون مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی با اشاره به آغاز طرح ساماندهی بازار مسکن از سال گذشته اضافه کرد: رسیدگی به تخلفات یکی از وظایف اصلی این اداره محسوب می شود و طرح گشت‌های مشترک ساماندهی مشاورین املاک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: تشکیل گشت‌های ساماندهی بنگاه‌های مشاوران املاک در راستای کنترل و نظارت به عملکرد آنها با حضور همه نمایندگان ادارات عضو کارگروه و همچنین سرعت بخشی به این موضوع همیشه در دستور کار قرار دارد.

کفاش به تمامی مشاورین املاک اخطار داد که اگر قوانین صنفی را رعایت نکنند بدون هیچ اغماضی آن واحد متخلف پلمب خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در مواجهه با موجران، مستأجران، خریداران و فروشندگان ملک، مطابق قانون و توجه به حقوق شهروندی توسط اصناف، عدم رعایت حق کمیسیون‌، نرخ‌نامه و نداشتن پروانه کسب را از جمله دلایل برای پلمب مشاوران املاک عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۸۸۹ مشاوره املاک در این استان شناسایی شده که تمام مشاوره های املاک مجوز فعالیت دارند و استان در ساماندهی مشاورین املاک پیشرو است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha