کمیته امداد و میراث فرهنگی اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اردبیل - ایرنا - ادارات کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل برای اشتغال مددجویان در حوزه گردشگری تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند. 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، مدیرکل این اداره کل روز یکشنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت: با توجه به امتیازاتی که کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال مددجویان در نظر می‌گیرد، این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران حوزه گردشگری به وجود می‌آورد.

حسن محمدی ادیب افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند در سال جهش تولید با مشارکت مردم، به مشارکت مستقیم قشر محروم جامعه در مسیر تولید خدمات در حوزه گردشگری منجر شده و زمینه‌ساز اشتغالزایی مددجویان زیرپوشش باشد.

او ادامه داد: در اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ظرفیت‌های دیگری نیز به ویژه در حوزه صنایع‌ دستی وجود دارد و در گذشته تفاهم‌نامه دیگری در این راستا منعقد شده و تلاش می‌کنیم از ظرفیت ۲ دستگاه برای بهبود وضعیت اقتصادی جامعه استفاده کنیم.

علیرضا حسین‌نژاد ، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل هم در این جلسه با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف برای افزایش توان اقتصادی و خوداتکایی خانواده بزرگ زیرپوشش این نهاد، همکاری با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را ظرفیتی مناسب برای اشتغالزایی به جامعه هدف اعلام کرد.

او با اشاره به اشتغال ۸۰۰ مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در استان افزود: برای فراهم کردن زمینه اشتغال این تعداد مددجو ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا و کم‌بهره پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت و با ۱۲ شهرستان در شمال‌غرب ایران قرار دارد ، ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۹۰ هزار نفر در استان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha