میزان تولید علوفه در مراتع خراسان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بارندگی های بهاره امسال بسیار نرمال بود و میزان تولید علوفه در مراتع استان را ۳۰ درصد افزایش داد.

ابراهیم محمودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: افزایش میزان بارندگی و پراکنش در بهار امسال نسبت به سال های گذشته و حتی مقایسه با بازه درازمدت سال آبی جاری بسیار مناسب بود و رشد گونه های یک و چند ساله که توام با زاد آوری نیز است موجب افزایش پوشش گیاهی و در نهایت علوفه شد.

وی افزود: میزان تولید علوفه در شرایط نرمال با ۲۳۱ میلیمتر بارش، ۱۲۰ هزار و ۵۹۰ تن در سال است که با توجه به بارندگی های موثر امسال از سطح کل مراتع استان ۱۵۶ هزار و ۷۶۷ تن در سال علوفه خشک استحصال خواهد شد.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: مساحت استان که ۲ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۹۷۸ هکتار است و یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۴ هکتار آن معادل ۷۰ درصد را مراتع شامل می شود.

وی ادامه داد: ۳۲ هزار و ۲۳۵ خانواده در سطح استان خراسان شمالی بهره بردار مراتع هستند.

محمودی گفت: میزان بارندگی در سال آبی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ تاکنون ۲۵۶میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶۸ میلیمتر افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۲۰۶ هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۰۶ هزار و ۱۹ هکتار از مراتع خراسان شمالی متراکم و ۶۱۹ هزار و ۷۸۸ هزار هکتار نیمه متراکم است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار واحد دامی یکی از قطب های دامداری کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha