۶۴۲ زندانی جرایم غیر عمد در آذربایجان‌غریی نیازمند کمک خیّران هستند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به کمک روزافزون مردم‌ برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی در استان گفت: ۶۴۲ زندانی در این بخش در حال حاضر نیازمند این کمک‌ها هستند که امیدواریم با همراهی مردم شاهد آزادی آنان باشیم.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی یکشنبه شب در همایش تجلیل از خیّران ویژه حمایت از خانواده زندانیان شهرستان خوی افزود: اغلب این افراد، آبرومند و سرپرست خانواده هستند که با کمک خیران می توان آنان را به آغوش گرم‌ خانواده بازگرداند.

وی به کمک ۳۲۰ میلیارد ریالی و تهیه ۲۲ هزار بسته معیشتی به خانواده های زندانیان نیازمند استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این کمک ها نشان دهنده این هستند که مردم نیک سیرت و خیر پای کار هستند و کمک به نیازمندان که بخشی از همین زندانیان دربند هستند را وظیفه شرعی و اخلاقی خود که ریشه در فرهنگ و مذهب دارد، می دانند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیت الله رییسی و همراهان ایشان به خصوصیات بارز این شهید بزرگوار و توجه ایشان به واقعیت تلخ زندان پرداخت و گفت: یکی از تاکیدات ایشان در زمان حضور خود در قوه قضائیه، حضور خیران در زندانها و دیدن واقعیت تلخ زندان از نزدیک بود و نتیجه آن فرهنگ توجه به زندانیان و خانواده های آنها و همین جمع هاست.

عتباتی ادامه داد: توجه به محرومان، مستضعفان و انسان‌های نیازمند و دردمند مورد تاکید ایشان بود و جان خود را در راه خدمت به مردم فدا کردند.

وی افزود: توجهی که شهید رییسی به مردم در همه عرصه ها داشت، اجازه نمی داد که پشت میزنشین باشد و عزتی که خداوند متعال برای خدمت به مردم مستضعف و رنج دیده عنایت کرد، خود خریدار این شهید و همراهانش شد.

در این مراسم از خیرین حوزه قضایی خوی با اهداء لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha