نایب رییس شورا: ۳۳ هزار باغ تهران شناسنامه‌دار شد

تهران‌ بزرگ - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۳۳ هزار باغ در دوره ششم مدیریت شهری شناسنامه دار شد، گفت: چهار هزار و ۷۵۰ هکتار نیز به سرانه فضای سبز پایتخت طی این دوره اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از شورای شهر، پرویز سروری روز سه شنبه در دویست و چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چند ماه اخیر خبری توسط امپراتوری رسانه ای غرب و دوستان غافل مبنی بر قطع شدن درختان بوستان قیطریه منتشر شده است، اظهار کرد: با واکنش محیط زیست که اعلام کرده هیچ درختی قطع نشده مشخص است چه مواردی به دروغ منتشر شده است.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار باغ در این دوره شناسنامه دار شده است، یادآور شد: شورا و شهرداری کارنامه موفقی در این زمینه داشته اند و چهار هزار و ۷۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز اضافه شده است.

سروری ادامه داد: عده ای در کمین نشسته اند و با دروغ پردازی های بی مایه تلاش می کنند واقعیت ها به گوش مردم نرسد.

وی تاکید کرد: از رییس سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر می کنیم که مشت دروغ گویان را باز کرد.

ارائه دستورالعمل عزل و نصب مدیران محلات توسط شهرداری تهران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز بیان کرد: یکی از ارکان مدیریت محله، نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است و دستورالعمل آن توسط شهرداری تهیه و به ستاد ارائه شده که در حال رسیدگی است.

ناصر امانی با بیان اینکه بر اساس نظام نامه مدیریت محلات، ارکان مدیریت اجتماعی و نحوه انتخاب اعضا باید توسط ستاد مشارکت های محله ای انجام شود، اظهار کرد: یکی از ارکان مدیریت محله، نحوه انتخاب و عزل مدیر محله است و دستورالعمل آن توسط شهرداری تهیه و به ستاد ارائه شده که در حال رسیدگی است.

وی افزود: در آخرین جلسه دستورالعمل دبیرخانه نیز نهایی شده و قرار است توسط رئیس شورا ابلاغ شود؛ به تازگی دبیرخانه ابلاغی را انجام داده که تا ۱۸ خرداد ماه بیشتر قرارداد مدیران محله تمدید نشود و هرکسی حاضر نشد قرارداد را امضا کند، فردی دیگر جایگزین او شود.

شناسنامه‌دار شدن ۳۳هزار باغ و ضرورت جلوگیری از آفت‌زدگی بوستان‌های چیتگر و لویزان

امانی با بیان اینکه ما با ۳۵۲ نفر روبه رو هستیم که محلات را مدیریت می کنند و در حد وظایف خود زحمت کشیده اند، یادآور شد: در این دوره نیز مدیران محلات با فراز و نشیب رو به رو بودند اما اکثریت سراهای محلات مشغول به فعالیت هستند که با حداقل حقوق به صورت خودگردان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط که انتخابات را نیز پیش رو داریم چنین موضوعی قابل پذیرش نیست و باید روند جدیدی در برخورد با مردم و مشارکت محله ای داشته باشیم و از دیروز نگرانی بین مدیران محلات شکل گرفته که تکلیف آنها و نظام نامه چه می شود که در این بخش ما از شهرداری می خواهیم تحمل کنند تا دستورالعمل ها ابلاغ شود.

مهدی چمران رییس شورا در واکنش به امانی گفت: بنده از معاون برنامه ریزی شهردار می خواهم سریعتر این بخشنامه ابلاغ شود؛ مثل اینکه دبیر علاقه به صدور بخش نامه دارند و اگر این بخش نامه لغو نشود ما خودمان لغو خواهیم کرد چراکه پس از ۱۸ خرداد قرار است چه کاری انجام دهند و در چنین شرایطی منحل کردن درست نیست.

رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه عده ای ۱۰ تا ۱۵ سال در سرای محلات زحمت کشیده اند، اظهار کرد: فارغ از نگاه ها می طلبد تصمیمات در ستاد مشارکت های محله ای با احتیاط گرفته شود که زندگی افراد آسیب نبیند.

سیداحمد علوی افزود: اگر دوستان نگران دخالت شورا در اجرا هستند ما نیز نگرانیم که شهرداری در سیاست گذاری ورود کرده و تصمیم گیری کند؛ باید اجازه دهند که شورا سیاست گذاری های خود را انجام دهد.

سازمان جنگل‌داری به موضوع آفت‌زدگی در بوستان‌های چیتگر و لویزان ورود کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: سازمان جنگل‌داری در موضوع بوستان چیتگر و لویزان ورود کند و نسبت به جلوگیری از آفت‌زدگی در بوستان ها به ویژه بوستان چیتگر اقدام کند.

مهدی پیرهادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کاشت درختان اظهار کرد: سازمان جنگل داری اقداماتی در بوستان سرخه حصار انجام داده و در بوستان چیتگر و لویزان نیز سازمان جنگل داری در کنار شهرداری که بهره بردار بوستان هاست، باید ورود کند و نسبت به جلوگیری از آفت زدگی در بوستان ها به ویژه بوستان چیتگر که معضلی جدی است، اقدام کند.

شناسنامه‌دار شدن ۳۳هزار باغ و ضرورت جلوگیری از آفت‌زدگی بوستان‌های چیتگر و لویزان

وی افزود: شهرداری نیز موارد را پیگیری و به شورا اعلام کند و اگر لازم باشد ما از دادستانی موضوع را پیگیری خواهیم کرد؛ اگر نیاز به اصلاح افراد باشد مراجع باید نسبت به این موضوع اقدام کنند.

پیرهادی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده بود که در سال جاری ۲۰ باغ را در دست تملک دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه باغات در سال قبل مشخص شده تقاضا می کنیم توافقات سریع تر به نتیجه برسد و تا پایان سال بوستان ها به بهره برداری برسد و به عنوان اولویت در نظر گرفته شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha