۲۸ درصد خانواده وزارت بهداشت در جشنواره قرآن و عترت شرکت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر کل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۸ درصد از خانواده بزرگ وزارت بهداشت برابر با ۵۷ هزار و ۷۶ نفر شامل دانشجو، اعضای هیات علمی و کارکنان در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، دکتر جواد باقری روز سه‌شنبه در دومین روز از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: این تعداد شامل ۲ هزار و ۹۸۰ نفر در بخش اساتید، ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر در بخش دانشجویی و ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در بخش کارمندان بوده است.

وی بیان کرد: از مجموع این شرکت کنندگان ۹ هزار و ۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، هزار و ۹۶۸ نفر در بخش فناوری، چهار هزار و ۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، سه هزار و ۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امسال برای نخستین بار حضور دانشجویان بین‌الملل را در این مسابقات پزشکی داشتیم و در این بخش ۵۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۳۰ کشور جهان حاضر بودند.

وی گفت: در بخش آوایی و غیر آوایی براداران و خواهران در مجموع از ۷۰۰ نفر تقدیر می شود.

باقری ادامه داد: تفاوت جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت امسال با پارسال این است که تعداد بخش‌های جشنواره از ۶ به ۸ بخش و رشته‌های آن از ۵۳ رشته به ۷۱ رشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام جشنواره بیست‌وهشتم از آبان ماه سال گذشته آغاز شد، بیان کرد: بخش دانشگاهی این رویداد قرآنی در بهمن و اسفند پارسال و بخش مقدماتی کشوری در فروردین و اردیبهشت امسال برگزار شد و بخش نهایی آن هم از هفتم تا شانزدهم خرداد ماه سال جاری در مشهد در حال برگزاری است.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حوزه ایثار و شهادت در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه شده و در یک اقدام شاخص برنامه امسال به دیدار مادر بزرگوار شهید جمهور، آیت الله رئیسی رفتیم و نام و یاد این شهید والامقام را گرامی داشتیم.

به گزارش ایرنا، روز دوم مسابقات مرحله نهایی بخش آوایی جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بخش برادران در مجتمع شهدای سلامت مشهد مقدس برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha