سی‌ان‌ان: آمریکا نمی‌تواند اطلاعات اسرائیل در حمله به آوارگان رفح را تایید کند

تهران- ایرنا- سی‌ان‌ان در پی حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در نوار غزه، به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی که نامش را فاش نساخت، نوشت: «نمی‌توانیم اطلاعاتی را که اسرائیل در اختیارمان گذاشته است، تایید کنیم. زمانی که تحقیقات اسرائیل تمام شد اطلاعات بیشتری خواهیم داشت».

به گزارش ایرنا، تارنمای این شبکه خبری روز سه شنبه نوشت: تل آویو در تماس با دولت آمریکا مدعی شد که حمله دقیق آنها به اهدافی در رفح موجب شعله ور شدن یک تانکر سوخت و به دنبال آن جان باختن فلسطینیان شده است.

سی ان ان به نقل از این مقام آمریکایی اعلام کرد: تل آویو به دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اطلاع داده است که یکشنبه این هفته (۶ خرداد) در تلافی راکت باران حماس، در حمله به هدفی در رفح از مهمات نقطه زن استفاده کرد ولی انفجار ناشی از آن، یک تانکر سوخت مجاور را شعله‌ور کرد و به آتش سوزی منجر شد که جان باختن ده ها نفر از ساکنان یک اردوگاه جنگ زدگان را گرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: روز گذشته یک اشتباه فاجعه بار در رفح رخ داد و ما در حال بررسی آن هستیم.

ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ۲۴۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و رئیس جمهور آن را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه گذشته با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha