۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85493334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک میلیارد دلار ارز برای صنایع غذایی و دارویی صمت در نظر گرفته شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت گفت: یک میلیارد دلار ارز با هدف حمایت از تولیدکنندگان برای دفتر صنایع غذایی و دارویی در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نازنین داراب زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت نستله اظهار کرد: کشور ما امروز در شرایط راهبردی قرار دارد و باید ارز کشور را به گونه‌ای تقسیم بندی کنیم که در همه ابعاد شاهد رشد و رونق تولید باشیم.

وی اضافه کرد: چند سالی است که گرایش به مصرف قهوه و نسکافه بین ایرانیان افزایش یافته و باید بازار را به نوعی تنظیم کنیم که تولیدکنندگان بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند.

داراب زاده به سهم تخصیص ارز تا سقف ۲۰ درصد اشاره کرد و گفت: ما هرگز نمی‌توانیم ابتدای سال بگوییم که با ۵۰ درصد افزایش تولید شرکت نستله موافقت می‌کنیم، چون باید تا اسفندماه سال جاری متعهد شویم که ارز شرکت تامین خواهد شد، اما این امکان فراهم است که در طول سال برای تولید بالای ۲۰ درصد نیز اختصاص ارز صورت پذیرد.

مجید نوری زاد مدیر تولید نستله نیز در این واحد به مشکلات طولانی بودن تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه شیر خشک اشاره کرد و خواستار رفع آن شد.

گفتنی است، شرکت نستله تولید کننده انواع شیر خشک اطفال، سرلاک، پودر قهوه فوری و کاکائو سال ۷۳ در ۲۴ هکتار راه اندازی شده است.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ثابت ۱۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار میلیارد ریال سالانه ۳۷ هزار و ۱۵۰ تن محصول تولید می‌کند و هم اکنون ۵۷۲ نفر در آن مشغول به کار هستند.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت در ادامه از روند احداث شرکت خوشگوار الموت در شهرک کاسپین بازدید کرد که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha