۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85493657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیرکل صنایع غذایی صمت: تسهیل‌ در واردات ماشین آلات دارویی در اولویت است

قزوین - ایرنا - مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت گفت: وزارت صمت برنامه تسهیل گری برای واردات ماشین آلات دارویی را به عنوان یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های اساسی در دستور کار دارد.

نازنین داراب زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت البرز دارو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عزم وزارت صمت خودکفایی در تولید دارو بوده و در این میان به دنبال ورود ماشین آلات دارویی با تکنولوژی بالا است.

وی تصریح کرد: وزارت صمت برای صنعت داروسازی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و وارد کردن دستگاه‌های تولیدی که خطوط با تکنولوژی بالایی دارند، در نظر دارد داروهای جدید را تولید کرده و نیاز کشور به واردات داروهای خارجی را کاهش دهد.

داراب زاده در خصوص تخصیص ارز در حوزه تولیدات دارویی کشور نیز بیان کرد: تامین و تخصیص ارز مواد اولیه دارویی بر عهده سازمان غذا و دارو است و رقم آن در بودجه وزارت بهداشت دیده می‌شود.

این مسوول ادامه داد: خیلی‌ها به اشتباه تصور می‌کنند که تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای صنایع غذایی و دارویی در وزارت صمت برای حوزه دارو کافی نیست، درحالی که ارز دارو و شیر خشک مجزا و جداگانه توسط وزارتخانه بهداشت پیگیری می‌شود.

الیاس کهزادی‌ مدیرعامل شرکت البرز دارو نیز در این بازدید اظهار کرد: این واحد تولیدی در سال ۵۵ در مساحت هشت هکتار راه‌اندازی شد و هم اکنون سالانه ۱۴۸ میلیون عدد انواع شربت و آمپول را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت البرز دارو رتبه پنجم تولید دارو در کشور را دارد، ادامه داد: تولیدات این واحد با اختصاص سه درصد از سهم بازار هم اکنون ۶۵۰ نیروی کار دارد.

کهزادی عمده مشکل این واحد تولیدی را طولانی شدن زمان خرید قطعات و تجهیزات وارداتی، کمبود نقدینگی و نوسانات ارزی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha